logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۸۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تشریح جزئیات طرح مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس

تشریح-جزئیات-طرح-مالیات-سالانه-بر-املاک-گران‌قیمت-و-لوکس
عضو کمیسیون اصل نود مجلس جزئیات طرح مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس را تشریح کرد و گفت: بر اساس این طرح زمین‌ها و آپارتمان‌ها بالای 5 میلیارد تومان ارزش باید مالیات بدهند.

به گزارش موج رسا; ابراهیم رضایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح مالیات سالیانه بر املاک گران قیمت و لوکس اظهار داشت: این طرح اواخر آبان ماه با قید یک فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: اگر چه در بودجه سال 99 این موضوع دیده شده ولی اجرایی نشده است، ضمن این که بنای ما دائمی شدن این قانون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف از ارائه این طرح کاهش فاصله طبقاتی با اخذ مالیات از کاخ‌ها، قصرها، خانه‌های مجلل، املاک گران‌قیمت و لوکس در کشور و کم کردن فاصله دهک‌های بالای درآمدی و پایین درآمدی جامعه است.

رضایی اظهار داشت: این طرح با هماهنگی و همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده است.

نماینده دشتستان در مجلس گفت: طرح مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس سه ماده و سه تبصره دارد که در این طرح آمده است که همه مالکان حقیقی و حقوقی نسبت به جمع ارزش روز املاک با کاربری مسکونی (آپارتمان یا زمین) که ممکن است برای والدین یا فرزندان صغیر و تحت تکفل باشد در نظر گرفته شده و مقرر کرده در پایان هر سال و مجموع املاک بیش از 50 میلیارد ریال (5 میلیارد تومان) اخذ مالیات صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این طرح شامل خوابگاه‌های دانشجویی دولتی و غیردولتی نخواهد شد، ضمن این که نکته بعدی آن است که در ماده دوم این طرح آمده است که همه افراد مشمول مالیات مکلف هستند مالیات سالانه املاک خود و فرزندان صغیر تحت تکفل را تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد به حساب سازمان امور مالیاتی بپردازند. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی هم طبق ماده 3 این طرح مکلف شده است که با توجه به پایگاه اطلاعاتی سایر ارگان‌ها که اطلاعات املاک اشخاص را در اختیار دارند،‌ نسبت به تکمیل اطلاعات سامانه املاک خود اقدام کرده و مالیات متعلق را تعیین و به نحو مقتضی به افراد مشمول اعلام کند.

رضایی افزود: این طرح در ادامه طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یا مالیات بر خانه‌های خالی است و امید داریم که زنجیره‌ای از مالیات بر دهک‌های بالای جامعه را در نظر گرفته و به نفع عموم مردم،‌ مستضعفین و محرومان اعمال کنیم چراکه آنان که رفاه بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر