logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۶۷۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره برق شهرستان ابهر خبر داد:

جمع‌آوری ۱۰۶ انشعاب غیرمجاز برق در ابهر

جمع‌آوری-۱۰۶-انشعاب-غیرمجاز-برق-در-ابهر-
رئیس اداره برق شهرستان ابهر گفت: ۱۰۶ انشعاب غیرمجاز برق در سال ۱۴۰۲ شناسایی و جمع‌آوری شد.

علی حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۱۰۶ انشعاب غیرمجاز برق در سال گذشته کشف و شناسایی شد و این تعداد انشعاب غیرمجاز به منظور حفظ پایداری شبکه برق و عبور از پیک و همچنین تأمین رفاه و آسایش شهروندان و کاهش تلفات انرژی از سطح شبکه شناسایی شده و از این تعداد ۳۰ مورد آن به انشعاب دائم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

حسنی با بیان اینکه جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز با هدف قانونمند کردن این انشعابات، کاهش تلفات و توزیع برق مطمئن انجام می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تلفات در شبکه برق، انشعابات غیرمجاز در بخش توزیع است که به دلیل افزایش میزان استفاده از انرژی، خسارات زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انرژی ذخیره شده ناشی از جمع آوری انشعابات غیرمجاز مذکور ۱۹ هزار۴۹۷ کیلو وات ساعت بوده است، گفت: در سال‌جاری نسبت به صدور ۲ مگاوات ساعت انرژی تعدیل شده برای متخلفین در ابهر اقدام لازم صورت گرفت.

رئیس اداره برق شهرستان ابهر در ادامه اظهار داشت: کاهش تلفات، مدیریت مصرف بهینه برق، کاهش خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

این مسئول افزود: سرقت آب، برق و حتی گاز (انشعابات غیرمجاز) یکی از جرایم رایج کنونی است که از سوی برخی از شهروندان چندان جدی گرفته نمی‌شود و قبح ذاتی آن در جامعه درک نشده است و بسیاری از مردم از آن به عنوان موضوعی رایگان یاد می‌کنند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر