logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۶۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مردمی‌سازی اقتصاد راهکار رشد در کنار مقابله با تحریم‌ها است

مردمی‌سازی-اقتصاد-راهکار-رشد-در-کنار-مقابله-با-تحریم‌ها-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم و برای پیروزی در این جنگ نیاز به بسیج عمومی داریم، گفت: مردمی‌سازی اقتصاد بهترین راهکار برای رشد اقتصاد در کنار مقابله با تحریم‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به شعار سال و مشارکت مردم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «از صنایع بزرگی مثل نفت، مثل گاز، مثل فولاد، تا مثلاً صنایع دستی در همه‌ی این زمینه‌ی گسترده‌ی وسیع، امکان مشارکت مردم وجود دارد؛ سرمایه‌های مردم، ذهن مردم، دست‌های توانای مردم، سرانگشتان فعّال و مبتکر مردم می‌تواند فعّال بشود و کار کند.» ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

بیشتر بخوانید

وی افزود: ما در جنگ اقتصادی هستیم و برای پیروزی در این جنگ نیاز به بسیج عمومی داریم، مردمی‌سازی اقتصاد بهترین راهکار برای رشد اقتصاد در کنار مقابله با تحریم‌هاست. بسیاری از محدودیت‌های مربوط به تحریم در اقتصاد مردمی وجود ندارد و یا کم است. دولت‌ها باید با فعال‌سازی تعاونی‌های واقعی به فکر گسترش مشارکت مردم در اقتصاد باشند. 

امام جمعه خرمدره گفت: از دولت‌ انتظار می‌رود به فکر تجربه شکست‌خورده واحدهای کوچک تولیدی نباشد. چرا که صرفاً تزریق نقدینگی به اقتصاد را به دنبال داشته و عامل تورم است، ضمن آن که منابع مالی کشور را هدر می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه رقابت سالم و مبارزه‌ با رانت در حوزه تولید، پیش نیاز اساسی رشد تولید است، خطرنشان کرد: مردمی‌سازی اقتصاد بهترین روش برای ارتقاء تولید خواهد بود. با این حال ویژه‌خواری و انحصار مهمترین هم عامل ضعف شدید در تولید است و هم موجب شده است که هزاران همت از دارایی‌های کشور به جیب رانتخواران ریخته شود، دولت برای تحقق شعار سال روند خصوصی‌سازی را با سرعت هر چه بیشتر اصلاح کند. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به جایگاه جهانی مقاومت غزه، خاطرنشان کرد: پنج روز دیگر طوفان الاقصی شش ماهه می‌شود. عظمت عملیات طوفان الاقصی در این است که دشمن صهیونیستی را از موضع آفندی خارج کرده و در موضع پدافندی قرار داده است و این نتیجه کمی نیست. بنابراین به شدت امیدواریم، چرا که هنوز مقاومت وجود دارد. و لینصرن الله من ینصره طوفان الاقصی همه تلاش هفتاد سالانه صهیونیست‌ها برای کسب مشروعیت منطقه‌ای و بین المللی را نابود کرد. 

وی بیان کرد: نقطه قوت مقاومت مردم فلسطین، مانور رسانه‌ای و تبلیغات آن در مقابل صهیونیست‌هاست که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با اسماعیل هنیه بر آن تأکید کردند. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به حملات داعش به مسکو و احتمالات متصور گفت: 1. ارسال پالس کشیده شد جنگ به داخل روسیه از سوی جبهه غرب و اوکراین

2.تلاش در تغییر نگاه و تعامل مثبت پوتین با مسلمانان، 3.انتقام انتخاباتی از پوتین، 4. انتقام صهیونیستی از موضع کرملین در دفاع از موضع غزه، از احتمالاتی است که می‌توان در این زمینه تصور کرد. 

وی ادامه داد: در عین حال توجه داشته باشیم که تغییر در مواضع روسیه در تعامل با رژیم و تبدیل روسیه از یک متحد حامی به منتتقد و حمایت‌ آن‌ از مقاومت غزه، نتیجه سال‌ها مقاومت با محوریت و رهبری ایران اسلامی است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به روز جهانی کتاب کودک گفت: بخش مهمی از مشکلات اجتماعی و سیاسی کشور به این دلیل است که ما نتوانسته‌ایم منابع آموزشی و تربیتی آلوده به مبانی غرب را پالایش کنیم. 

چارچوب فکری که کتاب‌ها و مبانی وارداتی استعماری به کودکان می‌دهند، مبتنی بر انفعال است. اگر چه در دنیا با نسل زد مواجه هستیم که به ‌هویت و ‌وطن، زبان و فرهنگ و ملیت خود توجه چندانی ندارند؛ ولی این پدیده برای ایران اسلامی خطرناک است چرا که کشور ما یک فرهنگ اصیل دینی و ملی دارد که دشمان به دنبال از بین بردن آن است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر