logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۶۹۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۹۴ مرکز رصد در خدمت شورای عالی انقلاب فرهنگی است

۹۴-مرکز-رصد-در-خدمت-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در برخی موضوعات دیوان محاسبات کمک کننده به ما است، گفت: ۹۴ مرکز رصد در کشور شناسایی شده است و همگی در خدمت شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز در جلسه شورای فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وعده صادق یک پیروزی تمدنی بود که در تاریخ شکل گرفت، با اینکه رژیم صهیونیستی بیش از ۴ میلیارد دلار هزینه پدافندی کرد و ۲۸ کشور اسرائیل را پشتیبانی کرد اما ایران توانست ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب کند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها از پدافند دشمن عبور کرد و دو نقطه مهم راداری و هواپیمایی را در رژیم صهیونیستی هدف قرار داده و آسیب فراوانی به این رژیم وارد آوردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بنای ما بر این نبود که تلفات سنگین اقتصادی، هسته‌ای و انسانی به این رژیم وارد کنیم بلکه حرکت حتی در حد سیلی هم نبود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه در این حمله از پهبادها و موشک‌های قدیمی استفاده شد و از پهباد‌ها و موشک‌های جدید استفاده نشد، گفت: این پیروزی بسیار بزرگ بود و نباید در حد یک حمله نظامی دید. چراکه از خاک داخل کشور یک عملیات نیابتی برای کل مستضعفان جهان انجام دادیم و اقتدار علمی و فناوری خود را نشان دادیم.

وی با بیان اینکه ما دستاوردهای بزرگی در حوزه علم و فناوری داشتیم، گفت: دستاورد اخیر تنها جز کوچکی از قدرت اقتدار ایران اسلامی بود. 

وی در ادامه افزود: نگاه ما به استان زنجان یک نگاه حکمت بنیان و معنویت محور است، شهرستان زنجان و استان یک منطقه تازه تاسیس نیست بلکه پیشنه دور و درازی در علم و فناوری و حکمت دارد و شیخ شهاب‌الدین سهروردی بعد از ابن سینا بزرگترین فیلسوف حکمت به شمار می‌شود. 

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه استان زنجان در بسیاری از عرصه‌ها زبانزد است و دانشمندانی همچون شهید هسته‌ای شهید شهریاری را در خود پرورش داده است، افزود: زنجان استان زر خیز عالم‌پرور است، صنایع‌دستی گسترده در این استان حتی در سطح کشورهای جهان نیز شناخته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برش استانی نقشه انقلاب فرهنگی اسفند ۱۴۰۱ رو‌نمایی شده و کار ارزشمندی است، گفت: بسیاری از استان‌ها در این عرصه ورود یافته‌‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای فرهنگی عمومی که با ریاست امام جمعه اداره می‌شود یک قرارگاه فرهنگی برای استان‌ها است و ضمانت اجرایی این شوراها نیز خود شورا‌ها هستند و اگر شورای عالی فرهنگی اقتدار خود را حفظ کند و مطالبات را پیگیری نماید به نتیجه خواهد رسید. 

وی با اشاره به اینکه در برخی موضوعات دیوان محاسبات کمک کننده به ما هستند، گفت: ۹۴ مرکز رصد در کشور شناسایی شده است و همگی در خدمت شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند‌.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه برنامه‌های استانی طبق نیازهای استانی در شورا پیگیری می‌شود یادآور شد: اگر بودجه تعیین شده در مسیر درست صرف شود نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم گفت: تاثیرگذاری کار فرهنگی به زمان نیاز دارد و نباید در بدست اوردن نتیجه مطلوب عجله کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تنها اولویت شورا ستاد تعلیم و تربیت است و برای اولین‌بار نقشه راه سند تحول آموزش در حال تدوین است که در گذشته توجه چندانی به آن نشده بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر