logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸

۹۰ درصد خودروها در زنجان تک‌سرنشین تردد می‌کنند

رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ با بیان اینکه با اندکی مشارکت می‌توان ترافیک در شهر را کنترل کرد، گفت: 90درصد وسایط نقلیه در زنجان تک سرنشین هستند.

روستای رَز ماهنشان در غبار فراموشی

روستای رز با تعداد ۴۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شهرستان ماهنشان واقع شده است که مردمان آن از مشکلاتی از قبیل نبود آنتن تلفن‌های همراه، آسفالت نبودن جاده‌‌های ارتباطی و غیره در مشقت و سختی هستند.

بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت اما در روز دوشنبه بطور نسبی کاهش می‌یابد گفت: بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد.

برگزاری برنامه‌های دهه کرامت با هدف آگاه‌سازی جوانان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نسل‌های جدید انقلاب آگاهی و اطلاعات لازم درباره منش و رفتار ائمه اطهار(ع) ندارد و کم کاری در این حوزه مشخص است گفت: برنامه‌های دهه کرامت با هدف آگاه‌سازی جوانان برگزار می‌شود.

کشاورزانی که با رهاسازی نایلون‌ها تنفس خاک را می‌گیرند

امروزه استفاده از پلاستیک در همه جوانب زندگی بسیار کاربردی است که این امر حتی در زمینه کشاورزی نیز بسیار چشمگیر بوده اما عدم جمع‌آوری و رها‌سازی آن در طبیعت ممکن است تبعات جبران‌ ناپذیری را به بار می‌آورد.

کشت گل‌محمدی در ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه کشت گل محمدی در۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان انجام می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۶ تن گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

آغاز مبارزه با آفات سن گندم در مزارع زنجان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در بیش از ۵۰ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده سطح مبارزه به ۱۰۰ هزار هکتار برسد.

دستگيری سارقان در کمتر از 3 ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از دستگيری 2 سارق منزل و کشف اموال مسروقه در کمتر از سه ساعت در خدابنده خبر داد.

تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر همت خیرین را می‌طلبد

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: برای تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر که در حال ساخت است بهتر است هیأت امنایی تشکیل شود و اگر با کمک خیرین این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد برسد، شامل دریافت بودجه‌های کلان خواهد شد.

تامین زمین پروژه‌های نهضت ملی مسکن زنجان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان زنجان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است که بخشی از آن برای پوشش نیاز قانون جوانی جمعیت بوده است.