logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۴۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

حضور گسترده زائران اربعین حسینی حیرت مردم سراسر جهان را برانگیخت/ بهبود وضعیت زلزله زدگان نیازمند اقدامات متمرکز است

حضور-گسترده-زائران-اربعین-حسینی-حیرت-مردم-سراسر-جهان-را-برانگیخت-بهبود-وضعیت-زلزله-زدگان-نیازمند-اقدامات-متمرکز-است

امام جمعه زنجان با اشاره به اجتماع عزیم عزاداران حسینی در اربعین امسال گفت: حضور گسترده زائران اربعین حسینی حیرت مردم سراسر جهان را برانگیخت و پیام زنده بودن عاشورا به جهانیان صادر شد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اربعین حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم. از ایران بیش از 2.5 میلیون نفر در این همایش حضور داشتند. اربعین چند درس در خود داشت، نخست زنده بودن منطق امام حسین (ع) پس از چهارده قرن، کربلا به ما درس مقاومت می‌دهد، اربعین به معنای زنده نگه داشتن اهداف شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی امسال نیز با شکوه بسیار برای به نمایش گذاشتن فرهنگ حسینی برگزار شد و در این مراسم مردم عراق با هر آنچه که در دست داشتند به زائران عرضه کردند و مهمان‌نوازی خود را به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه زنجان بر لزوم تقدیر از دولت و مردم عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ابراز کرد: مردم عراق بی‌ادعا و با همه توان خود برای برگزاری مراسم اربعین تلاش کردند، ضمن اینکه زائران ایرانی همه نظم و انضباط را رعایت و زیرساخت‌ها هم انصافا فراهم شده است.

وی به پیام‌های اربعین اشاره و تاکید کرد: ثبات قدم که نمونه آن زنده بودن پیام عاشورا و زیر بار ظلم نرفتن تا آخرین نفس و مبارزه با ستمگر از جمله پیام‌های این واقعه است.

خاتمی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این حادثه امتحان الهی است، ولی باید برای تسکین آلام بازماندگان اقداماتی انجام شود که این مهم توسط ارگان‌ها  و نهادهای دولتی انجام شده ولی باید برای بهبود عملکرد به صورت متمرکز عمل شود.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرد و سردسیر بودن مناطق زلزله‌زده افزود: باید برای کاهش آلام این مردم با دقت بیشتری عمل کرد کما اینکه در انجام کمک، کرامت آن‌ها هم باید مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه زنجان ماه ربیع‌الاول را آغاز سال هجری و گسترش فکری و جغرافیایی دین اسلام اعلام کرد و گفت: هفته بسیج هم که بر اساس فرموده امام راحل، هر کس دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است هم در پیش‌رو است.

وی حفظ روحیه بسیجی را از مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: بر اساس فرموده امام (ره) هفته بسیج در واقع فرصتی برای بررسی و زندگی در مسیر ارزش‌ها هم محسوب می‌شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه بسیج یک فرهنگ است، ابراز کرد: پیش‌رو و پیشتاز بودن در همه عرصه‌های زندگی از مبانی فکر و فرهنگی بسیج محسوب می‌شود.

وی به صحنه و میدان آمدن را از دیگر مبانی فکری بسیج عنوان کرد و ادامه داد: بسیجی همواره در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب در صحنه حاضر بوده و خواهد بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر