logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۶۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان زنجان:

هیأت کوهنوردی زنجان به بروزترین دیواره سنگنوردی آسیا مجهز است

هیأت-کوهنوردی-زنجان-به-بروزترین-دیواره-سنگنوردی-آسیا-مجهز-است-
رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته به همت و یاری اداره‌کل ورزش و جوانان دیواره سنگ نوردی در سالن 6هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب احداث شد گفت: این دیواره، بروزترین دیواره سنگنوردی آسیا است.

حسین مصطفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه کوهنوردی و صعودهای ورزشی یک رشته مفرح و نشاط اور است گفت: سال گذشته به همت و یاری اداره‌کل ورزش و جوانان دیواره سنگ نوردی در سالن 6هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب احداث شد که این دیواره، دیواره سرعت نام دارد و مسابقات سرعت روی آن قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق تاییدیه فدراسیون کوهنوردی مشابه این دیواره‌ها نه تنها در کشور در غرب آسیا نیز همانندی ندارد، یک دیواره سرطناب هم سال گذشته احداث شد که تجهیزات آن فعلا کامل نیست. 

رِئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان زنجان با بیان اینکه دو اردوی تیم ملی در زنجان برگزار شد عنوان کرد: مسابقه قهرمان کشوری سرعت به میزبانی استان زنجان برگزار شد و رضا علیپور توانست از استان قزوین صاحب مدال طلا را از خود کند.

وی افزود: این رشته مهیج 16 رشته زیر مجموعه دارد که شامل کوهنوردی، جنگل نوردی، غار نوردی، یخ نوردی، سنگ نوردی و غیره است و بخش دیگر صعودهای ورزشی و سنگ نوردی که روی دیوار در داخل سالن انجام می‌شود.

مصطفوی با اشاره به تفاوت رشته کوهنوردی با سنگ نوردی اظهار داشت: در رشته کوهنوردی سکو و مسابقات قهرمانی نیست اما در صعودهای ورزشی یا سنگ نوردی داخل سالن کسب مدال و سکو و مسابقات کشوری در رده‌های مختلف سنی وجود دارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان با توجه به آمایش سرزمینی و سابقه دیرینی که در رشته سنگ نوردی داخل سالن و صعود‌های ورزشی دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است عنوان کرد: با وجود قهرمانان و مربیان قهرمان پروری که در استان وجود دارد زنجان را به عنوان قطب سنگ نوردی می‌شناسند. 

رِئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان زنجان با اشاره به وجود قهرمانانی که افتخار آفریدند افزود: الناز رکابی با تلاش و پشتکار توانست قهرمان آسیا و قهرمان جهان شود، محیا دارابیان نیز سال گذشته در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشت و موفق به کسب مدال شد. 

وی با اشاره به نفرات اعزامی در مسابقات آسیایی تاکید کرد: از بین 5نفر از کسانی که برای مسابقات بازی‌های آسیایی انتخاب شدند دو بانوی سنگ نورد زنجانی، رکابی و دارابیان نیز حضور داشتند. 

مصطفوی افزود: وجود قهرمانانی مانند داوود رکابی، صادق یوسفی، محمد سلطانی، علیرضا سهرابی و محمد نوری نیز برای استان افتخار آفرین بودند و حائز کسب مدال طلا کشوری و جهانی شدند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر