logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۶۱۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

نبود امکانات در غزه فاجعه انسانی به وجود آورده است

نبود-امکانات-در-غزه-فاجعه-انسانی-به-وجود-آورده-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در اثر گرسنگی و نبود سوخت و بهداشت در غزه فاجعه انسانی به وجود آمده است گفت: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد نباید عادی انگاری شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در اثر گرسنگی، نبود سوخت و بهداشت در غزه فاجعه انسانی به وجود آمده است و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد نباید عادی انگاری شود.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه افزود: نسل کشی که در غزه با حمایت آمریکا و کشورهای غربی در حال انجام است باید مورد اعتراض قرار گیرد.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: چرا صدای اعتراضی بلند نمی‌شود کجایند مسلمانان عالم کجایند جوامع بشری نباید غزه به فراموشی سپرده شود، نباید جنایت و نسل‌کشی‌های که در آنجا رخ می‌دهد عادی انگاری شود.

 وی تصریح کرد: هدف دشمن عادی انگاری است، آمریکا از ایجاد بندر و گرفتن ژست انسان دوستانه و کارهای دیگر طرح و نقشه شیطانی در سر دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: آمریکا اگر قصد کمک دارد رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا به نسل کشی در غزه پایان دهد.

وی در ادامه افزود: اگر آمریکا در فکر کمک به مردم غزه است به دولت مصر دستور دهد کامیون‌های مواد غذایی را که در رفح مانده‌اند به غزه ارسال کند‌.

امام جمعه ماهنشان اظهار کرد: آمریکا اگر به فکر مردم غزه است کمک‌های نظامی خود به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

وی با اشاره به اینکه فرمانده‌هان ارتش و سپاه موفق به دریافت مدال فتح شدند گفت: مدال فتح یکی از بزرگترین نشانه‌های موجود در نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: این نشان‌ها به عنوان سپاسگزاری ‌و قدردانی از عزیزانی است که خدمات بزرگ و ارزنده در طول جنگ داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اهدا نشان فتح به فرمانده‌هان ارتش و سپاه در واقع تقدیر از عملکرد خوب این دو سازمان است.

امام جمعه ماهنشان گفت: سه شنبه بیست و نهم اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: نهضت ملی شدن صنعت نفت با حضور و فداکاری مردم و رهبری علمای ربانی مثل آیت الله کاشانی به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه گفت: جانفشانی جریان‌های انقلابی مثل گروه فدائیان اسلام، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه و اراده مردم ایران نیز در این پیروزی تاثیرگذار بود.

وی ابراز کرد: این نهضت‌ها، عبرت‌‌های فراوانی به دنبال دارد ولی آنچه مهم است و خواسته بزرگان از جمله مقام معظم رهبری بوده و آن اقتصاد بدون نفت است.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: چهارشنبه اول فروردین و آغاز نوروز و فصل بهار است و این ایام با نوروز فطرت همزمان شده است‌.

وی خاطر نشان کرد: شروع فصل بهار و نوروز یکی از بزرگترین آموزه‌های مدرسه آفاق است.

این مسئول افزود: سه موضوع از نوروز مورد تایید و تاکید شرع است، تمیزی، نظافت و پاکیزگی و بعد از آن هدیه دادن، هدیه گرفتن و در آخر صله رحم مهم‌ترین مطلب بیدار شدن طبیعت که با بیداری نفس و وجدان همراه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: چند توصیه به نمایندگان منتخب مردم دارم که  فرصت سه ماهه بهترین فرصت آشنایی با حوزه انتخابیه و آشنایی با فرصت‌ها  ضعف‌ها، قوت‌ها و تهدیدها است‌.

وی ادامه داد: دفتری تشکیل دهند که مأمن دردها، نیازها و مشکلات محرومان و مستضعفان باشد و نقطه امید جوانان گردد.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: فرصت سه ماهه بهترین فرصت برای مطالعه اسناد بالادستی و آشنایی بیشتر با وظایف نمایندگی و آشنایی کامل با گفتمان امامین انقلاب است.

وی تصریح کرد: پایان سال یک ارزیابی منصفانه از رویکردها و عملکردها و تحقق شعار سال توسط دولت سیزدهم و از عملکرد دستگاه‌ها داشته باشیم عملکردهای مثبت را تقویت و عملکردهای ضعیف و از منفی بر حذر باشیم

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه دهم ماه رمضان وفات حضرت خدیجه (س) سه سال قبل از هجرت است گفت: حضرت خدیجه ام‌المومنین یک زن قدرتمند و انسان چند ساحتی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایشان تاجری قابل، همسری نمونه مادری بی‌همتا و اولین زن مسلمان با ارتباط اجتماعی بالا حضور در موضوعات سیاسی جامعه است.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: حضرت خدیجه (س) می‌تواند الگوی مناسب برای یک زن مسلمان باشد، بعضی افراد به دنبال کوچک کردن شخصیت این بانوی بزرگ اسلام را دارند تا در کنار آن افراد دیگر را بزرگ جلوه دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر