logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۶۱۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

طرح شکایت حقوقی استانداری زنجان از کاندیداهایی که سلامت انتخابات را زیر سوال بردند

طرح-شکایت-حقوقی-استانداری-زنجان-از-کاندیداهایی-که-سلامت-انتخابات-را-زیر-سوال-بردند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: حقوقی استانداری زنجان از کاندیداهایی که سلامت انتخابات را زیر سوال بردند شکایت کرده است.

ابوالفضل رفیعی امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات استانداری زنجان در قبال تعدادی از کاندیداها که سلامت انتخابات را زیر سوال بردند، اظهار داشت: به اذعان ناظران، انتخابات ۱۱ اسفند جزو سالم‌ترین انتخابات در طول سال‌ها در استان به لحاظ نظم برگزاری و سلامت بود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبیعی است بعد از اعلام نتایج انتخابات برخی‌ها نسبت به نتایج، موردی اعتراضاتی داشته باشند اما آن چیزی که بعد از انتخابات ۱۱ اسفند رخ داد؛ پدیده جدیدی بود و تعداد محدودی از افراد کل سلامت انتخابات را زیر سوال بردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تعدادی از این افراد شناخته شده بودند و برخی‌ها هم به صورت ناشناس در گروه‌های مختلف به صورت مجازی اقدام به نشر اکاذیب کردند و امنیت روانی را در جامعه خدشه‌دار کردند.

وی ادامه داد: حتی کار به جایی کشید که عفت عمومی نیز زیر سوال رفت و مطالبی به برخی‌ از فعالان در عرصه رسانه در استان زنجان نسبت داده شد.

رفیعی با بیان اینکه استانداری در دو حوزه در سطح شورای تامین و دستگاه‌های نظارتی ورود یافت، گفت: تصمیم استان این است که با قاطعیت با این افراد برخورد شود تا این موضوعات به این شکل در فضای سیاسی و اجتماعی استان نهادینه نشود بنابراین با جدیت پرونده‌ها در حال پیگیری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در پاسخ به این سوال که چند نفر از کاندیداها بیانیه صادر کردند و سلامت انتخابات را زیر سوال بردند، گفت: دو نفر از کاندیداها بیانیه صادر کرده‌ بودند، یکی از این دو کاندیدا با عناوین مشخص اقدام به افترا و نشر اکاذیب کرده بود و دیگری هم به صورت کلی اظهاراتی را بیان کرده بود.

وی افزود: حقوقی استانداری به موضوع ورود کرد و طرح شکایت علیه آنها از طرف مجموعه دستندرکاران انتخابات انجام شد و در حال حاضر هم پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب زنجان در جریان رسیدگی قرار گرفته است و مرجع قضایی استان در حال تحقیقات لازم برای رسیدگی به ادامه پرونده‌‌هاست.

رفیعی اضافه کرد: همچنین افرادی که در کانال‌های مجازی با هویت نامعلوم اقدام به انتشار مطالبی علیه سلامت انتخابات و یا تهمت و اتهام به اشخاص دیگری می‌کردند این افراد هم برای شناسایی به مراجع انتظامی و به پلیس فتا ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر