logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۶۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) ماهنشان خبر داد:

برگزاری ۹۰ دوره آموزشی به مهارت آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای در ماهنشان

برگزاری-۹۰-دوره-آموزشی-به-مهارت-آموزان-فنی‌و‌حرفه‌ای-در-ماهنشان
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) ماهنشان با بیان اینکه ۹۰ دوره آموزشی در طول سال برگزار شده است گفت: این دوره‌ها در زمینه‌های مختلف برای تعداد ۱۳۴۷ نفر از جامعه هدف برگزار شده که از این تعداد ۱۵۴ نفر بانوان و ۱۱۹۳ نفر برادران هستند.

یعقوب قوجاخانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۹۰ دوره آموزشی در طول سال برگزار شده است و این دوره‌ها در زمینه‌های مختلف برای تعداد ۱۳۴۷ نفر از جامعه هدف برگزار شده که از این تعداد ۱۵۴ نفر بانوان و ۱۱۹۳ نفر برادران هستند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزش مهارتی به گروه‌های هدف در رسته‌های‌ صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و کشاورزی به صورت (دولتی، مشارکتی نوع ۱،۲و۳) در رشته‌های تاسیسات و جوشکاری، صنایع خودرو و ... خدمات (فناوری اطلاعات و خیاطی و ...) و کشاورزی (گلخانه ارگانیک،پرورش زنبور عسل و ... برگزار شده است. 

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی ماهنشان افزود: دوره‌های آموزشی فقط در سطح شهرستان نبوده بلکه در روستاها با توجه به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار نیز در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: این دوره‌ها در روستاها با موضوع پیاده سازی برنامه‌های اشتغال روستایی و همچنین در طرح توانمندسازی عشایر نیز اجرا می‌شود.

قوجاخانلو تاکید کرد: تعمیرکار دستگاه‌های سرد کننده خانگی، تجاری و جوشکاری گاز درجه ۲ و تعمیرکار پکیج شوفاژ گازی و لوله‌کش گاز خانگی و تجاری و جوشکاری مقدماتی گوشه‌ای و... از دوره های برگزار شده در شهر دندی است‌.

قوجاخانلو با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه به منظور مهارت آموزی دانشجویان و آموزش در پادگان برای سربازان وظیفه گفت: براساس این برنامه افزایش مهارت و آموزش دانشجویان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستور کار بوده و هدف از اجرای آن نیز پرورش نیروی کار متخصص در جامعه است.

وی مهارت آموزی دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های فنی‌و‌حرفه عنوان کرد و افزود: مصوبه هیئت وزیران در راستای مهارت آموزی دانش آموزان نیز در دستور کار بوده و در این راستا با همکاری آموزش و پرورش منطقه، ۷ حرفه مختلف مهارتی برای دانش آموزان ماهنشانی آموزش داده می‌شود.

این مسئول، آموزش در محیط کار واقعی را از مولفه‌های مهم کلاس‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: این رویکرد بر اساس مصوبه جلسه شورای عالی اشتغال جهت آشنایی با محیط کسب و کار و ایجاد خودباوری در مهارت آموزان به منظور ورود به عرصه اشتغال انجام ‌می‌شود.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) ماهنشان تاکید کرد: آموزش مهارتی به کارجویان و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی براساس قانون کار انجام می‌شود و آموزش مهارتی به مشمولان بیمه بیکاری(مستمری بگیران) نیز در حال برگزاری است.

وی افزود: آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی(خانواده های آسیب دیده از اعتیاد)، و آموزش مهارتی به معتادان بهبود یافته جهت اشتغال‌ زایی این گروه و جهت صیانت از معتادان بهبودیافته در جهت حمایت از هنر آموزان صورت می‌گیرد.

قوجا‌خانلو تاکید کرد: ارائه خدمات مشاوره و هدایت شغلی به صورت الکترونیکی و حضوری برای گروه‌های هدف جهت انتخاب شغل مناسب و پیشگیری از استرس‌های شغلی و سرخوردگی و فرسودگی شغلی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: کارآموزان بعد از کسب مهارت و دریافت گواهینامه مهارتی می‌توانند از نهاد‌های مورد نظر جهت ایجاد اشتغال وام دریافت نمایند، آموزش مهارتی به صورت رایگان نیز از برنامه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) ماهنشان افزود: هدف از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی ایجاد زمینه اشتغال مولد، اشاعه فرهنگ کار در جامعه، نوسازی فنون تولید ملی و افزایش بهره‌وری کار بوده است.

وی در ادامه تصریح: ایجاد توانمندی‌های لازم برای استفاده از فناوری پیشرفته،کمک به اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار با موضوع پیاده سازی برنامه های اشتغال نیز از اهداف دیگر آموزش های مهارتی در فنی و حرفه ای است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر