logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۷۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان خبر داد:

تشکیل ۲۵ پرونده قضایی تخلفات زیست محیطی در ماهنشان

تشکیل-۲۵-پرونده-قضایی-تخلفات-زیست-محیطی-در-ماهنشان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ فقره پرونده قضایی تخریب محیط زیست در شهرستان ماهنشان تشکیل شده است گفت: ابتدا نیروها مختصات محیط را تهیه کرده و با استعلام از اداره منابع طبیعی در صورت مرتع بودن اقدام به پیگیری قضایی می‌‌شود.

حسین‌علی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ فقره پرونده قضایی تخریب محیط زیست در شهرستان ماهنشان تشکیل شده است که در این زمینه ابتدا نیروها مختصات محیط را تهیه کرده و با استعلام از اداره منابع طبیعی اگر مناطق شناسایی شده مرتع شناخته شوند اقدام به پیگیری قضایی می‌‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه شعار هفته زمین پاک که با اقتباس از شعار سال مقام معظم رهبری بوده که تاکید به مشارکت مردم است ادامه داد: شعار هفته زمین پاک، نجات ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین نامگذاری شده است که مشارکت مردم می‌تواند باعث انجام بهتر و تاثیرگذار‌تر این شعار شود.

وی عنوان کرد: نیروهای محیط‌بانی محدود بوده و این محدودیت مختص شهرستان نیست بلکه در سراسر کشور اداره محیط زیست با محدودیت نیرو رو به رو هستند.

ملکی در ادامه بیان کرد: با توجه به محدودیت نیروها ما از مردم می‌خواهیم دست در دست هم قرار دهند و در حفظ و نگهداری طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

وی عنوان کرد: چرا که ما هر اقدامی در برابر طبیعت و محیط زیست انجام دهیم بازتاب آن را در زندگی خود خواهیم یافت، پس بهتر است در زمینه حفاظت محیط زیست اقدام کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیان کرد: مردم باید از تخریب طبیعت پرهیز کنند و خود حامی و نگهدار محیط زیست باشند و در این زمینه با اداره حفاظت محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

وی ابراز کرد: از عمده‌ترین نتایج تخریب محیط زیست و مناطق حفاظت شده این است پوشش گیاهی منطقه از بین می‌رود و با کوچکترین بارش باران سیل ایجاد می‌شود و زیان‌های غیرقابل جبران جانی و مالی به وجود می‌آورند.

ملکی خاطر نشان کرد: در منطقه آلمالو ماهنشان نیز مراتع مورد تحریف و چرای دام‌ها قرار گرفته است، در حالی که اداره منابع طبیعی شهرستان برای چرای دام‌ها پروانه صادر می‌کند و چرای دام‌ها باید بر اساس پروانه صادره انجام انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر