logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۶۰۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر خبر داد:

فعالیت ۶ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در ابهر

فعالیت-۶-مرکز-پیشگیری-و-درمان-اعتیاد-در-ابهر
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: ۶ مرکز در شهرستان ابهر در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد فعال بوده که ۴ مرکز در ابهر، یک مرکز در هیدج و یک مرکز در صائین‌قلعه ایجاد شده است.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۶ مرکز در شهرستان ابهر در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد فعالند که ۴ مرکز در ابهر، یک مرکز در هیدج و یک مرکز در صائین‌قلعه فعالیت می‌کنند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بازگردانی معتادان بهبودیافته به زندگی عادی و اشتغال‌زایی مهم‌ترین هدفی است که در مراکز جامع درمان اعتیاد دنبال می‌شود، گفت: سم‌زدایی از بیماران بدون مصرف دارو ظرف مدت یک ماه انجام می‌شود. 

لطیفی با بیان اینکه معتادان بهبودیافته به مدت یک سال پس از بهبودی مورد حمایت باشگاه بهبودیافتگان قرار می‌گیرند، ابراز کرد: تأمین سرپناه و اسکان‌دهی به افرادی که توسط خانواده پذیرش نشوند و بی‌سرپناه باشند در دستور کار این مراکز است.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: اعتياد یک بيماری زيست‌شناختی، روان­شناختی و اجتماعی است. عوامل متعددی در اتيولوژی سوءمصرف و اعتياد مؤثر هستند كه در تعامل با يكديگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتياد می‌شوند. عوامل مؤثر بر فرد، محيط فرد و عوامل اجتماعی، عوامل در هم بافته‌ای هستند كه بر يكديگر تأثير می‌گذارند. درک كلیه علل و عوامل زمينه‌ای موجب می‌شود تا روند پيشگيری، شناسایی، درمان و پيگيری، به طور هدفمند طرح‌ريزی شود.

وی افزود: پژوهش‌ها نشان داده است كه آسيب­‌پذيرترين دوره در اكثر كودكان دوره­‌های انتقال است، يعنی زمانی كه آنها از یک مرحله رشدی به مرحله ديگر می‌روند، اما بايد بدانيم كه مواجهه با عوامل خطر ممكن است حتی پيش از تولد صورت گيرد. یکی از مراحل انتقال، دوره نوجوانی است و والدین باید به عدم حضور فرزندان در خانواده و مدرسه حساس باشند و دوستانه کنار آنها باشند. 

لطیفی با بیان اینکه در این راستا در شهرستان ابهر همایش والد آگاه، کودک ایمن برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش این است با توجه به اینکه بیشترین دغدغه و فکری که والدین درگیر آن هستند بدون شک ساختن یک محیطی امن و آرام برای خود و فرزندانشان است، اما در خیلی مواقع این شرایط امکان‌پذیر نیست. در عوض والدین آگاهی هستند که توانسته‌اند با وجود تمامی اضطراب و استرس‌هایی که در فرزندپروری حاکم است، محیط خانه را در آرامش نگه دارند و در این راستا رسانه‌ها نیز نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اعتیاد ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر