logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۶۸۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

آموزه‌های اسلامی بهترین هویت برای شناخت جامعه است

آموزه‌های-اسلامی-بهترین-هویت-برای-شناخت-جامعه-است-
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه کشورمان دارای یک فرهنگ ایرانی اسلامی قوی و محکم است گفت: آموزه‌های اسلامی بهترین هویت برای شناخت جامعه است.

آرش زینال خیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه فرهنگ در خانواده جزو ریشه‌های اصلی در تربیت فرزندان است و کشورمان دارای یک فرهنگ ایرانی اسلامی قوی و محکم می‌باشد اظهار کرد: ریشه‌ای که اصل آن انسانیت است و نشان از وجود خانواده‌ای اصیل و مستحکم در بطن جامعه دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خانواده‌ای که در زمان سختی‌ها کنار هم هستند و زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند و حتی در زمان مهاجرت به شهر یا کشوری همه آداب و رسوم به صورت کامل و انسانی رعایت می‌شود و این ریشه در اصالت یک فرهنگ اصیل دارد که از گذشتگان به یادگار مانده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ابراز کرد: آئین و سنت‌هایی که هنوز در میان مردم ایران با گذشت زمان پابرجاست مانند عید نوروز و چهارشنبه سوری که منشا در فرهنگ این کشور دارد و این فرهنگ همان جمع شدن یک خانواده کنار هم است که استحکام و تربیت یک خانواده را نشان می‌دهد که در آئین اسلامی نیز بارها با آن اشاره شده است.

زینال خیری گفت: ولی متاسفانه از لحاظ فرهنگ سازی نیز جامعه به آن شدت که باید ایفای نقش کند خوب وارد عرصه نشده است.

وی با بیان اینکه شکل گرفتن خانواده از پدر، مادر و فرزندان است که در اصل بیانگر فرهنگ است هر چه خانواده در کنار هم در سختی‌ها و مشکلات یا رو یاور هم باشند و فرهنگ خانواده با آموزه‌های قرآنی و دینی آشنا باشند زندگی استحکام بیشتر خواهد داشت گفت: با داشتن و پرداختن به فرهنگ فرزندان با تربیتی تحویل جامعه می‌شود و نباید فراموش کرد که آموزه‌های اسلامی بهترین هویت برای جامعه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه تک فرزندی در خانواده‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است باید در نظر گرفت که اگر فرهنگ سازی درست برای افزایش جمعیت صورت گیرد مشکلات مربوط به آن حل خواهد شد و دیگر فرزندان به صورت تک فرزند در جامعه نخواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر