logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۷۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

ناصر دوستی شاعر زنجانی چهره برتر هنر شناخته شد

ناصر-دوستی-شاعر-زنجانی-چهره-برتر-هنر-شناخته-شد
ناصر دوستی شاعر زنجانی که در کسب چندین مقام بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را در کارنامه خود دارد به عنوان چهره برتر هنر شناخته شد.

ناصر دوستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بنده از شاعران و فعالان حوزه شعر و ادبیات هستم و حدود ۲۰ سال در زمینه شعر و ادبیات فعالیت می‌کنم اظهار کرد: در موضوعات و قالب‌های متنوع طبع آزمایی می‌کنم و در موضوعات مختلف از قبیل: اجتماعی، آئینی، تاریخی، انتظار، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شعرهایی سروده‌ام.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: از نوجوانی علاقمند شعر و ادبیات بودم و البته در دوران ابتدایی وقتی شعر من یار مهربانم را حفظ کردم و در کلاس خواندم ذوق و شوق این را داشتم که روزی برسد که خود بتواند شعر بسرایم.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان عنوان کرد: کم کم رو به حفظ شعر آوردم و در دوران راهنمایی یک شعر در مورد نماز سرودم که گرچه شعر استخوان داری نبود ولی وقتی بعد از خواندنش در سر کلاس مورد تشویق معلم ادبیات قرار گرفتم و تصمیم بر این شد که شعر بگویم و این علاقمندی در همان دوران ابتدایی و راهنمایی به شعر در بنده ایجاد شد.

دوستی افزود: کلاس دوم راهنمایی شعری یا موضوع حضرت زینب(س) را سرودم و باز مورد تشویق قرار گرفتم و در دوران دبیرستان به صورت حرفه‌ای وارد حوزه شعر و ادبیات شدم و بعد از آن به بعد با مرور زمان پیشرفت‌هایی خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی ابراز کرد: مشوقان اصلی بنده معلمان ادبیات دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانم بودند و بعد از آشنایی با استاد حاج غلامرضا عینی فرد به صورت حرفه‌ای شعر آیینی سرودم و مورد تشویق ایشان قرار گرفتم و تصمیم بر این شد که در این حرفه ادامه داده و حضور مستمر داشته باشم.

وی گفت: در مسجد زینبیه اعظم بیشتر از محضر استاد عینی فرد بهره‌مند شدم و در دوران پیش دانشگاهی با استاد حسنلو آشنا شدم و علم عروض و قافیه را به صورت حرفه‌ای از محضرشان آموخته و کسب فیض کردم.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان عنوان کرد: آشنایی با این دو استاد برایم خیلی خاطره انگیز شد و از دوستان شاعر زنجانی می‌توان به رضا اسم خانی، علی حنیفه، جواد چراغی مجمد علی اسنجلو، سید ضیا موسوی و حسین طاهری نام برد که از مشوقان اصلی بنده بودند.

دوستی ابراز کرد: آشنایی با اساتید بنام کشوری ار جمله استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی، سعید بیابانکی و استاد محمدعلی بهمنی و ... بود که در زمینه شعر و شاعری راهنمای بنده بودند و کمک‌های بسیار در این زمینه نمودند و در واقع راهگشا بودند. 

وی تصریح کرد: دیدار با استاد دکتر موسوی گرمارودی یکی از خاطرات شیرین زندگی ادبی بنده است که از محضر ایشان هم بهره‌های ادبی و هنری حاصل شد.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان تاکید کرد: از سال ۹۱ وارد انجمن‌های ادبی شدم و این کار سببی شد تا با دوستان شاعرم آشنا شوم و از همین سال بود که وارد جشنواره‌ها و کنگره‌های ادبی شدم و در طول این سال‌ها یعنی از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲ حائز رتبه‌های برتر در کشور شده‌ام.

وی اضافه کرد: کسب چندین مقام بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای ماحصل حضور در جشنواره‌ها و کنگره‌ها است و اوج مقام آوری بنده در سال ۱۴۰۲ رقم خورد و باعث شد که به عنوان چهره برتر هنر سال معرفی شوم.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان تاکید کرد: حمایت‌های حوزه هنری و جهاد دانشگاهی استان و سازمان بسیج هنرمندان خیلی کمک حالم شد و از مسئولین این نهادها تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر