logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۶۰۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهر هیدج:

نقش خیران ابهری در محرومیت‌زدایی بی‌بدیل است

نقش-خیران-ابهری-در-محرومیت‌زدایی-بی‌بدیل-است
امام جمعه شهر هیدج گفت: گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان توفیق الهی است که انتظار است در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشود چرا که گام برداشتن در این مسیر برابر با ۹ هزار سال عبادت است و نقش خیران ابهری در محرومیت‌زدایی بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان تاریخچه تأسیس کمیته‌امداد امام خمینی(ره) و بیان اهداف تشکیل آن گفت: کمیته‌امداد امام خمینی(ره)، از جمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: نیکوکاری از مهم‌ترین عبادات در اسلام است و وقتی سخن از عبادت به میان می‌آید، معمولاً نماز، روزه و حج به ذهن خطور می‌کند، اما یکی از مهم‌ترین عبادات در اسلام، احسان و نیکوکاری است و کسانی که انفاق می‌کنند دل بزرگی دارند.

حجت‌الاسلام زارعی افزود: نیکی خمیرمایه رشد و تکامل انسان و جامعه انسانی است و نیکوکار در درجه اول به خود خدمت می‌کند هرچند کارش در راستای خدمت به دیگران باشد.

وی افزود: خداوند نیکوکار را دوست دارد و نیکی نه تنها پاداش الهی را در پی دارد، بلکه پاداش آن می‌تواند تا ابد امتداد و گسترش یابد و نیکوکاری دل و جان را روشن می‌کند و در نهایت به خیر دنیا و آخرت می‌انجامد.

امام جمعه شهر هیدج خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن ما را به انفاق، زکات و صدقه دعوت می‌کند زیرا در سرشت ما وجود دارد و قرآن کریم وقتی سیمای پرهیزکاران را بیان می‌کند، یکی از اوصاف نیک آنان را انفاق کردن ذکر کرده، تا آنجا که در اولین آیات قرآن، خدواند انفاق را از صفات بارز متقین بیان می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک‌های هرچه بیشتر خیران و مردم نیکوکار بتوانیم بخش مهمی از نیازهای اساسی نیازمند را برطرف کنیم، گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان توفیق الهی است که انتظار است در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشود چرا که گام برداشتن در این مسیر برابر با ۹ هزار سال عبادت است و نقش خیران ابهری در محرومیت‌زدایی بی‌بدیل است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر