logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۵۲۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس منابع طبیعی و آبخیز‌داری شهرستان ماهنشان خبر داد:

کاشت نهال‌های صنوبر برای توسعه جنگل در منطقه انگوران

کاشت-نهال‌های-صنوبر-برای-توسعه-جنگل-در-منطقه-انگوران
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان با بیان اینکه در جهت گسترش جنگل در این منطقه اقدامات خوبی انجام گرفته گفت: کاشت نهال‌های صنوبر به منظور توسعه جنگل کاری در ماهنشان در دستور کار است.

حمید مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در جهت گسترش جنگل در شهرستان ماهنشان بخصوص منطقه انگوران اقدامات خوبی انجام شده است و در این منطقه کاشت نهال‌های صنوبر با مساحت بالا انجام شده است‌.

بیشتر بخوانید

وی خاطر نشان کرد: جنگل‌کاری دست کاشت به منظور زراعت چوب با هدف کاهش فشار به جنگل‌های طبیعی شمال و تامین خوراک کارخانجات صنایع تبدیلی چوب می‌باشد‌.

این مسئول مطرح کرد: می‌توان گفت ما در بخش انگوران قطب جنگل کاری و زراعت چوب استان را خواهیم داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان تاکید کرد: در این مناطق جنگل کاری‌های خوبی در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی بخش انگوران انجام شده است.

وی افزود: با این برنامه امید داریم درآمد‌های خوبی عاید منطقه شود و قصد داریم این برنامه را در سطح شهرستان به طور کامل گسترش دهیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان ابراز کرد: سال گذشته حدود ۸۰ هزار نهال صنوبر رایگان به مردم شهرستان ماهنشان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: امسال با توجه شروع فاز اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در صدد جذب سهمیه بیشتر از سال‌های قبل به منظور توسعه زراعت چوب در شهرستان هستیم.

مهری عنوان کرد: در سطح شهرستان به لحاظ کوهستانی بودن جنگل‌های طبیعی بسیار محدود است.

وی افزود: گشت‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان به صورت دائم در حال پایش و گشت در محورهای مواصلاتی و بازدید از محل دپوی چوب آلات خریداری شده  هستند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان  یاد‌آور شد: بازرسی خودرو های حامل چوب آلات در جهت کشف مقطوعات غیر مجاز هستند.

وی مطرح کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف موضوع را با سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت ما گزارش دهند.

مهری با بیان اینکه خوشبختانه اکثر چوب آلات قطع شده از نوع باغی یا دست کاشت و زراعت چوب بوده است ادامه داد: همشهریان باید برای قطع چوب آلات باغی از جهاد کشاورزی و چوب آلات گونه های مشترک (غیر باغی) از منابع طبیعی اخذ نموده و بعد از مجوز حمل برای محموله صادر می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر