logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۳۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

۷۳ هزار هکتار از مساحت استان زنجان پوشش جنگلی است

۷۳-هزار-هکتار-از-مساحت-استان-زنجان-پوشش-جنگلی-است
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه پوشش جنگلی استان زنجان 73 هزار هکتار است، گفت: زراعت چوب صنوبر و اکالیپتوس در خصوص صنایع چوب زراعت کمک کننده بوده و نیاز کشور را تامین می‌کند.

مجید معانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه کشور ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در خصوص پو‌‌شش جنگل‌ها فقیر است، اظهار داشت: مساحت جنگل‌های کشور 14 میلیون هکتار و به عبارتی 8/7 درصد است و می‌طلبد مردم همراهی خوبی در خصوص کاشت یک میلیارد درخت داشته باشند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پوشش جنگلی استان زنجان 73 هزار هکتار است، افزود: اغلب این جنگل‌ها در شهرستان طارم و جنوب رودخانه قزل‌اوزن قرار دارند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه گونه قالب جنگل‌های استان ارس، بنه و زالزالک هستند، گفت: از لحاظ پوشش و رشد گیاهی جنگل‌های استان جنگلی اکولوژیک هستند و قابلیت بهره‌برداری را ندارند.

وی با بیان اینکه زراعت چوب اکالیپتوس و صنوبر در خصوص صنایع چوب زراعت کمک کننده است و نیاز کشور را تامین می‌کند، تصریح کرد: کاشت درخت و زراعت چوب به لحاظ اقتصادی نیز سودآور است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر