logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۴۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار مطرح کرد:

جهاد تبیین، راهکار مقابله با امپراطوری دروغ دشمن

جهاد-تبیین،-راهکار-مقابله-با-امپراطوری-دروغ-دشمن
امام جمعه قیدار گفت: آنچه که می‌تواند جلوی امپراطوری دروغ دشمن را بگیرد و در مقابل آن ایستادگی کند، جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه شهر قیدار به امپراطوری دروغ اشاره کرد و گفت: از همون ابتدای پیروزی نظام جمهوری اسلامی، نظام سلطه دشمنان از همه امکانات و قدرتی که در دست داشتند استفاده کردند و خواستند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دشمنان انقلاب به‌ویژه در این اواخر و سالهای گذشته یک جنگ ترکیبی به راه انداختند و یکی از ابعاد جنگ ترکیبی، جنگ شناختی بود که می‌خواستند امپراطوری دروغ  را از طریق رسانه‌هایی که در اختیار داشتند به راه بیندازند.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند جلوی امپراطوری دروغ دشمن را بگیرد و در مقابل آن ایستادگی کند همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن تاکید کرده اند، پس واجب است که همگی به آن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: دشمنای در طی این سالها در تلاش بودند که قدرت تفکر و اندیشه را از آحاد جامعه بگیرند و با امپراطوری دروغ در جنگ شناختی، اعتقادات و نگرشها و رفتار نخبگان و عامه جامعه را هدف قرار بدهند.

وی اضافه کرد: دشمنان می‌خواستند در جنگ شناختی،مدیریت ادراک تعیین کنند و برای این کار نقشه‌های زیادی کشیدند و برنامه‌های مختلف اجرا کردند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دشمنان، ترکیبی از عملیات امنیتی، پوششی، فریبی و روانی داشتند که هدف‎شان تغیر و دستکاری در شناخت مردم جامعه بود و درصدد بود سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام را از بین ببرد.

وی افزود: یکی از ویژگیهای جنگ شناختی این است که دشمن با مستندسازی‌های پیچیده و حیله‌های رسانه‌ای، زیر ساخت‌های فکری و معنوی همه نظام را زیر سوال برده و اعتقادات مخاطبان را با تردید روبرو کند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: دشمن پنج هدف مهم از این دروغ پردازی‌ها و راه اندازی امپراطوری دروغ از جنگ شناختی دارد، اول بحث ایمان که می‌خواهد با القا شهبات دینی و دروغ پردازی در حوزه مسائل دینی، جوانان ما را بگیرد.

وی افزود: دوم اینکه دشمن با سیاه نمایی، القای بن‌بست و انسداد در سبک زندگی دینی و حاکمیت دینی می‌خواهد امید را از تک تک آحاد مردم بگیرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: سوم اینکه دشمن درصدد است ضعف و عقب ماندگی را بر نسل جوان و آینده ساز ما القا و نهادینه کند و چهارم اینکه می‌خواهد اعتماد را نسبت به نظام از تک تک مردم سلب کند و پی در پی، واژه ناکارامدی رو تکرار می‌کند تا نسبت به ارکان نظام بی‌اعتمادی ایجاد کند.

وی افزود: پنجم اینکه دشمن، در پی این است که آگاهی‌ها را با جهل از بین ببرد و نظام محاسبات مردم را تغییر دهد و اطلاعات گمراه کننده و اخبار وارونه به مردم تزریق کند و با روایت سازی‌های دروغین می‌خواهد اگاهی‌های مردم را خدشه‌دار کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر