logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۳۰۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

نبود نظارت بر ناوگان عمومی زنجان منجر به افزایش ترافیک شده است

نبود-نظارت-بر-ناوگان-عمومی-زنجان-منجر-به-افزایش-ترافیک-شده-است
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ رانندگی در جامعه بر مشکلات ناشی از ترافیک تاثیر گذار است گفت: عدم نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مشکل اصلی ترافیک شهری است.

مجید باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برای روان کردن ترافیک در شهر ناوگان حمل و نقل عمومی را در سطح شهر افزایش داده و برنامه منظم برای تردد ناوگان حمل و نقل شهری داشته باشیم گفت: فرهنگ رانندگی در جامعه بر مشکلات ناشی از ترافیک تاثیر گذار است و تاثیر مهم فرهنگ رانندگی به زیرساخت‌ها ارتباط نزدیک دارد که امکان گسترش خیابان‌ها را در شهر زنجان وجود ندارد طرح‌هایی باید در نظر گرفته شود بتوان ترافیک موجود در شهر را به حالت روان در آوریم تا شاهد ترافیک سنگین در سطح شهر نباشیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اشخاصی که با ماشین شخصی تک‌سرنشین وارد شهر می‌شود زمانی که ناوگان حمل و نقل با برنامه و به صورت منظم در سطح شهر تردد کند تعداد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر کم خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: ایجاد پارکینگ‌هایی برای استقرار وسایل نقلیه شخصی در قسمت‌هایی مانند مرکز شهر که اوج ترافیک در این مناطق است اگر پارکینگ‌هایی ایجاد شود همشهریان خودرو را در پارکینگ گذاشته و با اتوبوس در مرکز شهر تردد کرده و به کارهای روزمره می‌رسد.

باقری ابراز کرد: مسیر عبور دوچرخه برای افرادی که با دوچرخه در سطح شهر تردد دارند تعریف شود و هر وسیله نقیله در قسمت‌هایی که تعیین شده است اقدام به رانندگی یا دوچرخه سواری کند.

وی افزود: مکان‌هایی که برای اتوبوس خط ویژه در نظر گرفته می‌شود جای تاکسی، موتور، وسایل نقلیه شخصی و دوچرخه نیست و عدم هماهنگی در این موارد بر شدت ترافیک تاثیر می‌گذارد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: شلوغی خیابان بر شدت ترافیک در سطح شهر تاثیر می‌گذارد زمانی که خیابان شلوغ است اکثر خودروها برای اینکه به مقصد برسد از راه‌های دیگر کوچه پس کوچه‌ها را برای تردد انتخاب می‌کنند تا به مقصد برسند این اقدام جزو فرهنگ رانندگی نیست.

باقری اضافه کرد: نداشتن ناوگان حمل و نقل پویا و جذاب در سطح شهر خود عامل اصلی در افزایش ترافیک در سطح شهر است و بحث کنترل ترافیک یک بحث جمعی است که باید به آن پرداخته شود.

وی ابراز کرد: طرح زوج و فرد کردن پلاک خوردوها نیز کمکی به کاهش ترافیک در سطح شهر نخواهد کرد و حمل و نقل عمومی در سطح شهر هر چقدر پویاتر عمل کند شاهد ترافیک روان و فرهنگ رانندگی بهتر در جامعه خواهیم بود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: زمانی که فردی طرف صبح سر کار می‌رود اگر اتوبوس به صورت منظم و سر ساعت در ایستگاه‌های مذکور حضور داشته باشد افراد با خودرو شخصی در سطح شهر کمتر تردد خواهند کرد.

باقری عنوان کرد: آموزش فرهنگ رانندگی در کشورهای مختلف از همان کودکی به افراد داده می‌شود که متاسفانه چنین قانونی در کشور وجود ندارد.

وی گفت: کارشناس پلیس در کشورهایی مانند آلمان و سوئیس به صورت آموزشی در مدارس‌های مختلف مستقر هستند و به افراد از همان دوران کودکی آموزش‌های لازم جهت کنترل ترافیک در سطح شهر داده می‌شود و متاسفانه در کشور چنین مواردی به چشم نمی‌خورد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان ابراز کرد: در ادارات باید بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی لحاظ شود تا کادر مربوطه در ادارات بتوانند با فرهنگ صحیح رانندگی در شهر آشنا شوند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر