logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۶۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون صنایع دستی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

فروش ۸۳ میلیارد تومانی صنایع دستی در استان زنجان

فروش-۸۳-میلیارد-تومانی-صنایع-دستی-در-استان-زنجان
معاون صنایع دستی استان زنجان با اشاره به فعالیت فروشگاه‌ها و غرفه‌های موقت صنایع دستی در استان زنجان در ایام تعطیلات امسال گفت: ۸۳ میلیارد تومان صنایع دستی استان زنجان در نوروز امسال به فروش رسید.

میکائیل موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در تعطیلات عید نوروز امسال فروشگاه‌های موقت در ۱۵محله به تعداد ۱۵۰ غرفه در سطح استان و فروشگاه‌های دائمی به تعداد ۵۰۰ غرفه داخل شهر زنجان بر پا بود اظهار کرد: به دنبال برپایی این نمایشگاه‌ها ۵۰۰ کارگاه صنایع دستی در مسیر جاده بیجار، جاده تهران و مسیرهای دیگر استان واقع شده بودند که بازدیدکنندگان علاوه بر بازید، خرید از صنایع دستی با کارگاه‌های صنایع دستی نیز آشنا شده و به صورت عملی تولید صنایع دستی را از نزدیک مشاهده می‌کردند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استان‌هایی است که در مسیر گردشگری قرار دارد و مسافران زیادی از کل کشور به این استان سفر می‌کنند تا با آداب و رسوم و صنایع دستی این استان آشنا شوند، افزود: به منظور آشنائیت گردشگران از صنایع دستی استان زنجان و معرفی این صنایع دستی ارزشمند به آنها ۱۵۰غرفه فروشگاه و نمایشگاه موقت در سطح استان دایر شده است که طبق آخرین برآورد میزان فروش صنایع دستی استان در این غرفه‌ها بالای۳ میلیارد تومان است.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: ۵۰۰ فروشگاه و نمایشگاه دائمی از صنایع دستی استان زنجان نیز داخل شهر زنجان وجود دارد که فروش نوروزی این فروشگاه دائمی ۸۰ میلیارد تومان بر آورد شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

موسوی با بیان اینکه ایجاد فروشگاه‌های موقت در مکان‌های پر تردد و گردشگردی باعث رونق صنایع دستی استان زنجان می‌شود که از جمله این مکان‌های پر تردد می‌توان به بازارچه رختشوی‌خانه، داخل بنای رختشوی‌خانه، گنبد سلطانیه، مجتمع‌های بین راهی، چلبی اوغلو، ۱۲غرفه داخل مجتمع ظریفان، ساختمان ذوالفقاری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: هدف از ایجاد نمایشگاه‌های موقت در استان زنجان و حضور هنرمندان در این مکان‌ها و عرضه تولیدات، ارائه خدمات به مسافران نوروز و معرفی صنایع دستی و هنرمندان استان است.

معاون صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت فروشگاه‌های صنایع دستی در استان در رشته‌های مس، چاقو، چاروق، قلمزنی، گیوه، ملیله، چرم، منبت کاری و زیورآلات مناسب است افزود: صنایع دستی مس و چاقوی استان زنجان جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است و فعالیت فروشگاه‌های مس در داخل شهر زنجان کاملا مشهود است و مس به دلیل مشتری پسندی بالا، دارای جلا و زرق و برق بیشتر است که چشم هر بیننده را مجذوب خود می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر