logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث ‌فرهنگی زنجان:

رقابت 20 استان کشور در جشنواره آش ایرانی/ ضرورت تبدیل طرح حمایت از صنایع دستی به قانون

رقابت-20-استان-کشور-در-جشنواره-آش-ایرانی-ضرورت-تبدیل-طرح-حمایت-از-صنایع-دستی-به-قانون

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 20 استان کشور در دوازدهمین جشنواره آش ایرانی استان زنجان شرکت می ‌کنند.

یحیی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره سراسری آش ایرانی در استان زنجان همچون سال های گذشته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امروز جشنواره آش ایرانی جایگاه خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: جشنواره آش ایرانی با برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از رقابت 20 استان کشور در بخش رقابت و عرضه آش‌ های سنتی خبر داد و گفت: در بخش صنایع دستی هم هنرمندان 30 استان کشور در جشنواره آش حضور می یابند.

رحمتی از حضور تورهای مختلف گردشگری از استان‌های دیگر در این جشنواره خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 120 هزار نفر از جشنواره سراسری آش ایرانی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه 120 غرفه برای برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در نظر گرفته شده است،ادامه داد:گروه‌های آئینی موسیقی، سیاه چادر و گروه‌های نمایشی نیز در جشنواره حضور می یابند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان با اشاره تصویب طرح حمایت از صنایع دستی از سوی مجلس شورای اسلامی، بیان داشت:در قالب این طرح دستگاه‌های دولتی باید از صنایع‌دستی به عنوان هدیه استفاده کنند.

رحمتی با اشاره به اینکه حمایت از صنایع دستی موجب می شود تا جایگاه صنایع‌ دستی در کشور ارتقا یابد،گفت:دیدگاه حمایتی از صنایع‌ دستی موجب می شود تا این بخش ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح حمایتی به قانون تبدیل شود،هنرمندان صنایع ‌دستی با کمترین مشکل مواجه می شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر