logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۲۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در پاسخ به سوالات خبرنگاران؛

وزیر ارتباطات در خصوص فیلترینگ برخی پیام‌رسان‌ها توضیح داد

وزیر-ارتباطات-در-خصوص-فیلترینگ-برخی-پیام‌رسان‌ها-توضیح-داد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تصمیم‌گیری در موضوع فیلتر کردن یا نکردن برخی پلتفرم‌ها، در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نبوده و در کارگروهی تصمیم‌گرفته می‌شود که ما نیز یک عضو آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عیسی زارع‌پور امروز ۶ شهریور ماه در حاشیه جلسه با فعالان حوزه ICT در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر فیلترینگ در برخی پلتفرم‌ها اظهار داشت: تلاش ما این است تا سرویس‌هایی برای مردم فراهم نماییم که بدون نیاز به فیلتر شکن خدمات ارایه دهند، با این وجود وظیفه ما این است که سرویس‌های داخلی را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تصمیم‌گیری در موضوع فیلتر کردن یا نکردن، در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نبوده و در کارگروهی تصمیم‌گرفته می‌شود که ما نیز یک عضو آن هستیم.

این مسئول تصریح کرد: برخی تصمیم‌گیری‌هایی که شده در جای خود قابل بررسی است و برخی‌ها قابل دفاع است اما فارغ از اینکه کجا تصمیم‌گیری شده؛ بنده به عنوان وزارت ارتباطات وظیفه دارم اگر محدودیتی بر روی یک پلتفرم خارجی اعمال شده برای ارتباطات مردم فکری کنم.

وزیر ارتباطات گفت: از سال گذشته تاکنون تمام تلاش این است که پیام‌رسان‌های داخلی فعالتر شوند با این شرایط امکاناتی که هم‌اکنون پلتفرم‌های داخلی دارند سال گذشته نداشته‌اند.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران ماهانه از پلتفرم‌های داخلی در حال استفاده هستند و روزانه برخی پیام‌رسان‌ها بالای ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارند و نباید چشممان را بر روی این موضوع ببندیم.

زارع‌پور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت جوانان کشور خودمان در تهیه این پلتفرم‌ها استفاده کرد گفت: باید مطالبه در خصوص پلتفرم‌های ملی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حرکتی در کشور شکل گرفته و این توانمندی وجود دارد که بتوانیم خودمان نیاز کشور را تامین نماییم افزود: بیش از ۷۰ درصد مردم کشور از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: گاها مردم تصور می‌کنند سایت فیلتر شده اما بیشتر این سایت‌ها به دلیل تحریم غیرفعال شده‌اند اما ما تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها روز به روز خدمات بهتر ارایه دهیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید به داده‌هایمان حساس باشیم گفت: دنیا برای اطلاعات خود حساسیت نشان می‌دهد و به فضای مجازی اهمیت می‌دهد اما بنده ارزو می‌کنم روزی هم پلتفرم داخلی و هم خارجی در کشور وجود داشته باشد اما به دلیل کیفیت عالی پلتفرم داخلی مردم استفاده از این ها را به پلتفرم‌های خارجی ترجیح دهند که در این مسیر در حال حرکت هستیم و در حال حاضر در حال تقویت پلتفرم‌های داخلی هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر