logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۱۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه استان زنجان:

شهید اشتری نقش بی‌بدیلی در جنگ دوران دفاع مقدس داشتند

شهید-اشتری-نقش-بی‌بدیلی-در-جنگ-دوران-دفاع-مقدس-داشتند
فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه سردار اشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان امسال معرفی شد گفت: شهید اشتری نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند،

به گزارش موج رسا; سرار جهانبخش کرمی و جمعی از کارکنان سپاه استان زنجان امروز در دیدار با خانواده شهید محمد ناصر اشتری اظهار کرد: هر ساله از استان شهیدی به عنوان شهید شاخص مشخص می‌شود که امسال با توجه به سابقه درخشان این شهید بزرگوار، شهید محمد ناصر اشتری به عنوان فرمانده و شهید شاخص استان زنجان معرفی شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تمام سعی ما بر این است که تمام آثار این شهید والامقام جمع آوری شده و به صورت کشوری در سال‌های بعد معرفی شود تا همه مردم ایران بتوانند از آثار این شهید والا مقام و بزرگوار استفاده داشته باشند.

فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان عنوان کرد: جا دارد مختصری به معرفی این شهید بزرگوار بپردازیم شهید محمد ناصر اشتری در سال 1359 بعد از وقوع جنگ به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام گشته و در اولین عملیات به عنوان نیروی خط شکن عملیات ثامن‌الائمه در حصر آبادان شرکت داشته و از فرمایشات امام راحل بود که فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود.

کرمی تصریح کرد: رزمندگان استان زنجان در عملیات ثامن الائمه نقش بسزایی داشتند مخصوصا شهید والامقام محمد ناصر اشتری که در عملیات بعدی عملیات فرمانده کل قوا بود که در آنجا نیز به عنوان خط شکن حماسه ساز بودند.

فرمانده سپاه استان زنجان تاکید کرد: در عملیات محرم نیز حدود سه گردان زنجان به عنوان خط شکن حضور فعال داشته و در عملیات محرم شهید والامقام نقش فرماندهی را بر عهده داشتند.

کرمی گفت: در عملیات‌های والفجر و عملیات بیت‌المقدس که نیروهای زنجان در مراحل مختلف حضور داشتند تیپ 8 نجف و تیپ 7 والیعصر در چهار مرحله خط شکن بودند.

وی ابراز کرد: اولین نیروهایی که وارد خرمشهر شدند نیروهای سپاه استان زنجان بودند که شهیدان اشتری، حاج رحیم تاران و جمعی از فرماندهان دیگر در این عملیات خط شکن حاضر بودند که شهید حاج احمد کاظمی در مصاحبه‌ای گفت که خدا خرمشهر را به دست رزمندگان استان زنجان آزاد کرد.

فرمانده سپاه استان زنجان تاکید کرد: امام راحل طی فرمایشات خود تاکید داشتند که خرمشهر باید آزاد شود که در عملیات‌های مختلف این شهید والامقام نقش فرماندهی را بر عهده داشتند.

کرمی گفت: در لشگر علی‌بن‌ابی‌طالب یاد و نام شهید محمد ناصر اشتری خوش درخشیده و در عملیات خیبر شهید محمد ناصر اشتری فرمانده گردان امام حسین(ع) خط شکن بودند.

وی تصریح کرد: در عملیات خیبر که مرحله خط شکنی تمام شده بود که عراق و ارتش صدام با انجام پاتک فکر تصرف جزیره را داشتند که شهید اشتری برای حفظ جزیره شب‌ها با کمپرس‌های خط دفاعی طراحی کرد و کانالی کنده شد که اگر تدبیر و طرح این شهید بزرگوار نبود نه تنها جزیره جنوبی بلکه جزیره شمال هم سقوط می‌کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر