logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۶۸۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد:

فعالیت ۲۵ مدرسه استثنایی در استان زنجان

فعالیت-۲۵-مدرسه-استثنایی-در-استان-زنجان
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 25 مدرسه اسثنایی فعالیت دارد گفت: این مدارس با عنوان دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه شناخته می‌شوند.

فاطمه باغبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه با توجه به تشخیص‌هایی که گرفته می‌شوند در دو گروه حسی و ذهنی دسته بندی می‌شوند گفت: ۲۵ مدرسه در این حوزه فعالیت می‌کنند , این مدارس را با عنوان مدارس خاص شناسایی می‌کنند که هزار و ۱۵ نفر دانش‌آموز در این مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه کودکان آسیب دیده از نظر اختلالات طبقه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: این اختلالات شامل بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی_حرکتی و اوتیسم هستند.  زنجان تنها شهرستانی است که دانش‌آموزان استثنایی را به شکل ویژه در گروه‌های معلولیتی مورد پذیرش قرار می‌دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از مدارس استثنایی استان زنجان تنها دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی را پذیرش می‌کنند، افزود: این دانش‌آموزان زیر نظر مدارس انجم‌شعاع و نیوشا در دوره‌های پیش از دبستان، ابتدایی و متوسطه تحصبل می‌کنند.

وی ادامه داد: مدرسه رودکی نیز برای دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی و کودکان جسمی_حرکتی تعریف شده است که دوره پیش دبستان و ابتدایی را پوشش می‌دهد.

باغبانی بیان کرد: مدارس قاصدی، خدایی، تلاش، طلیعه و شهید محمدی هم دانش‌آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی را پذیرش می‌کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر مدارسی که گفته شد، مدرسه طوبی نیز دانش‌آموزان اوتیسم را پذیرش می‌کند که شامل دوره پیش از دبستان تا ابتدایی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به کودکان دیر آموز نیز که وضعیت بینایی آنها کمی ضعیف است، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که یکی از معلولیت‌های حسی را دارند در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر