logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۱۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان

شهدای روحانی شاخص‌ترین شهدای کشور هستند

شهدای-روحانی-شاخص‌ترین-شهدای-کشور-هستند
مسئول امور روحانیت حفظ آثار استان زنجان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند گفت: شهدای روحانی شاخص‌ترین شهدای کشور هستند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سید حسین محمدی در مراسم رونمایی و اکران فیلم کمپ شماره ۱۰ و یادواره شهدای روحانیت استان زنجان که عصر امروز در سالن همایش جهاد کشاورزی با حضور اقشار مردم و مسئولین شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: شهید محمدباقر ناسوتی از شاخص‌ترین شهدای طلاب استان زنجان می‌باشد که امروز ۱۲ تیرماه سالروز سی و هفتمین سالگرد شهادت این شهید والامقام است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس استان زنجان ۴۱ شهید روحانی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

مسئول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در مراسم کنگره شهدای روحانی که سال گذشته در قم برگزار شد تصمیم براین شد که زندگینامه شهید محمد باقر ناسوتی تولید و به صورت مستند ارائه شود.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: این مستند با نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل گلفام آغاز شد و برای ساخت مستند ابتدا به تهران و قم سفر کرده و با نزدیکان، همرزمان و خانواده شهید دیدار کردیم و در این جریان همرزم شهید دکتر ناصر شریفیان و خواهر شهید بزرگوار کمک شایانی داشتند.

وی تاکید کرد: شهید ناسوتی در ۱۹ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم اقتصاد شد و پس از آن وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: این شهید والا مقام توانست از ۲ هزار اسرای عراقی تعداد زیادی را متوجه اشتباه خود کنند که اکثرا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل رژیم بعث ایستادگی  کرده و به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر