logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۷۳۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۶ هکتار از گلخانه‌های استان زنجان غیر فعال است/ برای ۴۰ گلخانه انفرادی در استان زنجان پرونده تشکیل شده است

۶-هکتار-از-گلخانه‌های-استان-زنجان-غیر-فعال-است-برای-۴۰-گلخانه-انفرادی-در-استان-زنجان-پرونده-تشکیل-شده-است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۴۰ گلخانه انفرادی با مساحت ۲۲ هکتار در استان زنجان در مرحله تشکیل پرونده قرار دارد گفت: ۶ هکتار گلخانه غیر فعال است که پیگیری فعال سازی آن هستیم.

به گزارش موج رسا; روح‌الله حسنی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کشاورزی، در بخش گلخانه در استان چندان موفق نبودیم، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم.

این مسئول سطح گلخانه‌های فعال استان زنجان ۳۳ هکتار است، اظهار داشت: ۳۴ هکتار دیگر نیز در دست احداث می‌باشد. با این وجود  ۶ هکتار گلخانه غیر فعال بوده که پیگیری فعال سازی آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان در دست پیگیری برای احداث است، افزود: مجتمع وحدت در سطح ۳۵ هکتار به صورت مدرن شیشه‌ای در حال احداث است، خمارک ۱۵، نیک‌پی ۲۵ و توده بین ۶۰ هکتار در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: فراخوانی دادیم تا افرادی که می‌خواهند به صورت خصوصی اقدام به احداث شهرک‌های گلخانه‌ای کنند درخواست خود را ارائه دهند با این حال مقدمات در این راستا انجام شده است تا این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه ۴۰ گلخانه انفرادی با مساحت ۲۲ هکتار نیز در مرحله تشکیل پرونده قرار دارد، عنوان کرد: در صورت اخذ مجوز و بهره‌برداری از این گلخانه‌ها میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در نهایت صادرات محصولات در طول سال‌های پیشرو افزایش خواهد یافت.

حسنی با اشاره به اینکه طرحی با وزارت ارتباط در خصوص هوشمند‌سازی تولید در گلخانه‌ها در استان زنجان در حال پیگیری است، تصریح کرد: دولت هزینه‌های لازم را پرداخت می‌کند در این راستا به شرطی که طرح موفقیت آمیز و مورد اقبال گلخانه‌داران قرار گیرد هزینه از گلخانه‌داران اخذ خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر