logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۳۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

چه کسانی دلواپس بازداشت پسر آخوندی هستند؟

چه-کسانی-دلواپس-بازداشت-پسر-آخوندی-هستند؟
بازداشت مشاور و پسر وزیر سابق راه و شهرسازی و تایید آن توسط مقامات قوه قضاییه این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند که چه کسانی فارغ از خانواده این متهمان نگران این اقدام هستند و احساس خطر می کنند.

به گزارش موج رسا; اولین بار در 30 بهمن ماه 1395 و در هنگام  استیضاح عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی اسامی فرزندان وزیر سابق مطرح و اعلام شد. در متن استیضاح نمایندگان مجلس این سئوال مطرح شد که توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه های وابسته به آخوندی در حوزه وزارت راه و شهرسازی و نقش فرزندان ایشان در قراردادهای این وزارتخانه چه توجیهی دارد؟

علیرضا بیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در 30 بهمن ماه 1395 با اشاره به موضوع استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که در دستور کار روز یکشنبه اول اسفند مجلس قرار داشت، گفته بود که این استیضاح 12 محور دارد که نمایندگان مدارک و مستندات کافی در این زمینه ها دارند و روز استیضاح درباره آنها صحبت خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر راه و شهرسازی گفته بود که نقش فرزند آخوندی در قراردادهای وزارتخانه یکی از محورهای استیضاح است که روز یکشنبه در جلسه استیضاح مدارک و مستندات در این زمینه ارائه خواهد شد. نمایندگان در خصوص محورهای استیضاح اسنادی دارند و در جلسه استیضاح در این زمینه صحبت خواهد شد.

نمایندگان مجلس در همان روزهای استیضاح وزیر سابق راه و شهرسازی مدام از حضور فرزندان وزیر سابق راه و شهرسازی در وزارتخانه یاد شده اظهار نارضایتی می کردند .در محور سوم متن استیضاح عباس آخوندی آمده بود که سوال افکار عمومی این است که توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه های وابسته به آخوندی در حوزه وزارت راه و شهرسازی و نقش فرزندان ایشان در قراردادهای این وزارتخانه چه توجیهی دارد؟

برخی از فعالیت های اقتصادی فرزندان آخوندی( محمد مهدی و محمد هادی احمد آخوندی)نشان می دهد که آنها در اکثر شرکتها به همراه همان نزدیکان و معتمدین وزیر سابق راه و شهرسازی عضو هیات مدیره بودند.

محمد مهدی آخوندی که موضوع گزارش ما است در شرکت سرمایه افزا پارس،مسکن سازان بهشت پویا ،گروه مدیریت صدر پارس ،آرامش سازان پیشرو،خدمات مهندسی شهری و مالی ایرانیان،رایان هم افزا و ...عضو هیات مدیره بوده است.

به گزارش فارس، نمودار بالا نشان می دهد فرزندان آخوندی به همراه حسین عبده تبریزی (مشاور وزیر راه و شهرسازی) و اصغر فخریه کاشان (قائم مقام وزیر راه و شهرسازی) عضو و رئیس هیات مدیره شرکت های بسیار زیادی هستند. شرکت هایی که هر کدام دارای سرمایه بسیار زیاد بوده و بعضا دولتی (سهامی عام) محسوب می شوند.

شاید آن روزها کمتر کسی تصور می کرد که حتی بعد از چند بار رای اعتماد گرفتن آخوندی از مجلس و حتی بعد از استعفا از کابینه دولت به یکباره نام مهدی آخوندی و مشاور وزیر راه و شهرسازی یعنی شهرام اجتهادی مطرح و خبر بازداشت این دو سر خط اخبار اکثر رسانه‌ها شود.

پیگیری‌ها نشان داد که فرزند آخوندی متهم به کارچاق‌کنی و دریافت مبالغی در وزارتخانه مربوطه بوده و به همراه یکی از مشاوران وزیر سابق راه و شهرسازی بازداشت شده است.

نکته ای که همواره در برخی از بازداشتی های مربوط به مفاسد اقتصادی و تخلفات مالی به خصوص بازداشت این دو فرد مطرح و حائز اهمیت است این است که معمولا در اطراف این افراد اشخاص با نفوذ دیگری نیز وجود داشته و دارند که در فعالیت‌های این افراد درگیر هستند و به همین دلیل فشارهای شدیدی به پیگیری‌کنندگان این پرونده و قوه قضائیه برای آزاد کردن این دو نفر و پیگیری نشدن این پرونده وارد خواهند کرد.

از سوی دیگر اما این نگرانی مطرح است که مبادا این افراد نزدیک و حلقه اتصال با این بازداشت اخیر از کشور خارج شوند و امکان دسترسی به آنها برای دریافت اطلاعات یا پیگیری‌های بیشتر درباره اتهامات احتمالی آنها از بین برود.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر