logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۷۰۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نبود امکانات تفریحی و رفاهی بانوان در شهرستان ماهنشان؛

بانوان ماهنشانی، محروم از پارک ویژه بانوان هستند

بانوان-ماهنشانی،-محروم-از-پارک-ویژه-بانوان-هستند
در سطح شهرستان ماهنشان پارک بانوان وجود ندارد تا بانوان با امنیت کامل و خیالی راحت در آن محیط برای گذران اوقات فراغت بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و در پیشرفت‌های جوامع در ابعاد مختلف تاثیر بسزایی دارند، بانوان در جامعه امروزی ما نیز نقشی پر رنگ و مهم دارند به طوری که در عهده گرفتن سمت‌های مهم و یا کار‌آفرینی برای جوانان و دیگر موارد دوشادوش مردان این سرزمین در حال پیشرفت هستند.

بیشتر بخوانید

از بعد دیگر داشتن خانواده سالم نیازمند مادری سالم، با نشاط و پر انرژی است چرا که فرزندان سالم و صالح در دامان مادری سلامت و با ایمان تربیت می‌شوند، از طرف دیگر زنان بنیان و ستون خانواده هستند که سبب گرد‌همایی خانواده و فرزندان می‌شود.

اما گاها انجام کار‌های خانه یا وظایف مادری و مسئولیت‌هایی که روی دوش این بانوان است سبب خستگی این بنیان‌های خانواده می‌شود و یا گاها روزانه به دلیل کم تحرکی نیازمند انجام ورزش و شادی هستند که می‌تواند به شادی و نشاط این بانوان منجر شود و آنان را از بیماری‌ها دور نگهدارد و با رفع خستگی و ناراحتی خود را برای این وظایف خطیر بیش از پیش آماده سازند.

اما وجود پارک بانوان در این بین امکان ورزش و تفریح را برای بانوان راحت‌تر می‌کند، چرا که همه افرادی که در آن محیط حضور دارد از جنس خود بوده و بانوان می‌توانند با لباس راحتی و امنیت بالا به شادی و تفریح بپردازند.

اما متاسفانه بانوان شهرستان ماهنشان در کنار همه محرومیت‌های موجود در شهرستان ماهنشان با این محرومیت نیز در حالت مقابل هم قرار گرفته‌‌اند.

بانوان ماهنشانی از چندین سال پیش پیگیر ایجاد پارکی مختص بانوان هستند تا برای گذران اوقات فراغت در امنیت کامل برگزار کنند ولی تاکنون اقدامی در راستای ایجاد این امکان رفاهی مخصوص بانوان در شهرستان ماهنشان ایجاد نشده است‌.

یکی از بانوان ماهنشانی در گفتگو با موج رسا گفت: ماهنشان شهر کوچک، محدود و محرومی است که امکانات رفاهی و تفریحی آن برای عموم مردم محدود است حال آنکه این امکانات برای بانوان به مراتب محدود‌تر و کمبود‌تر از سایر اقشار جامعه است‌.

وی ادامه داد: بانوان این اقشار تاثیرگذار و مهم جامعه نیازمند محیطی زنانه هستند تا در آن فارغ از مسائل و مشکلات روز‌مره به شادی و تفریح بپردازند.

وی ادامه داد: محیطی که در آن استرس‌های مادرانه، اضطراب و درگیری‌های ذهنی محیط کار بانوان شاغل و خستگی‌های محیط خانه تخلیه شود و این افراد را برای ادامه فعالیت‌های یاد شده بیش از پیش آماده کرده و با تقویت روحیه آنان را در انجام این کار آماده سازد.

این بانوی ماهنشانی یادآور شد: برای ورزش بانوان در سطح شهرستان تعدادی سالن‌های ورزشی وجود دارد که محدود به زمان است و در طول هفته طی روزها و ساعات مشخص فعالیت دارند که در حالی که وجود یک پارک بانوانی که تمام روزهای هفته در دسترس باشد می‌تواند نتایج بهتر و تاثیرگذار‌تری داشته باشد.

امید است با ایجاد پارک بانوان زمینه تفریح، شادی، زدودن خستگی برای تاثیرگذار‌ترین قشر این جامعه به وجود بیاید تا بانوان با حضور در آن بیش از پیش آماده حضور در جامعه، خانواده و تربیت فرزندان و ... شوند تا جامعه‌ای موفق‌تر و سالم و پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر