logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۲۲۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهادکشاورزی طارم خبرداد

کنترل آفت مگس زیتون در طارم/ برآورد تولید 45 هزارتن زیتون در شهرستان طارم

کنترل-آفت-مگس-زیتون-در-طارم-برآورد-تولید-45-هزارتن-زیتون-در-شهرستان-طارم-

مدیر جهادکشاورزی طارم با اشاره به اینکه باغات زیتون طارم امسال وضعیت بسیار خوبی دارند گفت: خسارت مگس زیتون امسال در طارم کمتر از یک درصد پیش بینی شده است.

مجتبی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت تولید زیتون در شهرستان طارم اظهار کرد: امسال آفت مگس زیتون در شهرستان طارم حاد نیست و در چند تا از روستاهای این شهرستان مگس زیتون وجود دارد که برای کنترل انها اقدام شده است.

وی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی امسال به گونه ای بود که رشد این آفت در سطح شهرستان کم بود و اقدامات کنترلی نیز در حد توان در سطح شهرستان انجام شده است.

مدیرجهادکشاورزی طارم با بیان اینکه نسبت به سال گذشته مگس زیتون در طارم خیلی کاهش یافته است بیان کرد: امسال میزان خسارت ها در اثر مگس زیتون کمتر از یک درصد برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:

فعالیت 32 واحد صنایع تبدیلی زیتون در طارم

وی با اشاره به اینکه در مطقعی شرایط آب هوایی به گونه ای بود که رشد این آفت در حال افزایش بود که خوشبختانه این شرایط تغییر کرد و با اقدامات کنترلی توسط جهادکشاورزی نیز جلو گسترش آفت مگس زیتون در باغات طارم گرفته شد خاطر نشان کرد: در چند روستای این شهرستان افت مگس زیتون وجود دارد که کشاورزی می توانند با مراجعه به جهادکشاورزی نسبت به تهیه سم و پروتئین اقدامات مبارزه ای علیه این آفت داشته باشند.

اسکندری بیان کرد: اگر کشاورزان به جهادکشاورزی مراجعه کنند برای کنترل آفت در باغاتشان کمک میکنیم و هیچ مشکلی نیز در تامین سم مورد نیاز کشاورزان نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت باغات زیتون طارم بسیار خوب است خاطر نشان کرد: با برآورد اولیه احتمال تولید زیتون در شهرستان طارم امسال به 40 تا 45 هزار تن برسد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر