logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۶۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

ایران به برکت ارتش و سپاه در حوزه دفاعی به خودکفایی رسیده است

ایران-به-برکت-ارتش-و-سپاه-در-حوزه-دفاعی-به-خودکفایی-رسیده-است-
استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است، گفت: کشورمان به برکت ارتش و سپاه در حوزه دفاعی به خودکفایی کامل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش ضمن تبریک گفت: برای داشتن استقلال باید پایه‌های دفاعی و نظامی را محکم کرد و این راهبرد را قانون اساسی بر عهده رهبری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز با تدبیر و درایت این موضوع مهم را محقق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اکنون در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است و در حال حاضر به برکت رشادت‌های سپاه و ارتش در حوزه دفاعی هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم. 

استاندار زنجان با اشاره به یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از همان ابتدا نظام جمهوری اسلامی ایران راهبرد خود را تقویت و پشتیبانی از فلسطین قرار داد و رفته رفته با تقویت جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفته و در موضع ضعف قرار دارد که در صورت هر تحرکی 100 برابر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های جنگ این نیاز احساس شد که باید به سمتی حرکت کنیم تا در قدرت نظامی شامل ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات مربوط به دفاع خودکفا باشیم که این حرکت بزرگ و عظیم را ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع کرد و بنای اولین هواپیماهای کوچک را شهید ستاری ایجاد کرد. 

افشارچی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها، ارتش مجموعه متنوعی از هواپیماها را در اختیار دارد و آن‌ها را آماده رزم کرده و در نیروی زمینی نیز ادواتی که ارتش و وزارت دفاع ساختند، باعث افتخار کشور است. 

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب با یک اشتباه جواب دندان شکنی دریافت خواهند کرد گفت: عاملی که ارتش و نیروهای دفاعی را متمایز می‌کند، اراده خدایی، عزمی جزم و شهادت است که همه ما خود را آماده دفاع کرده و جان را برای انقلاب اسلامی در کف دست گرفته‌ایم و این اصلی‌ترین داشته در مقاومت در برابر رژیم‌های سلطه است.  

استاندار استان زنجان ادامه داد: این داشته‌ها باعث می‌شود که در امتداد خواست خداوندی قرار بگیریم و این اصلی‌ترین داشته ما در برابر نظام سلطه است. 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب مظلومان جهان بوده که از روز اول نسبت به مظلومان جهان و فلسطینی‌ها احساس مسئولیت کرده و نظام راهبرد خود را در ساماندهی فلسطینیان و لبنانی‌ها و تقویت آن‌ها قرار داده است.

افشارچی با اشاره به اینکه این اقدامات موحب شد رژیم صهیونیستی احساس ناامنی کند و ایران با استراتژی تضعیف و محاصره پیش رفت عنوان کرد: با استراتژی نظام و اخراج رژیم صهیونیستی از فلسطین از سال 2 هزار میلادی این رژیم در حال تضعیف است و گذر از خط قرمزها توسط صهیونیست‌ها ادامه یافت تا کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و شهدای شاخصی از ایران گرفتند که جمهوری اسلامی ایران صبر را به سمت بازدارندگی تغییر داد. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نقاط خط قرمز ایران را مورد هدف قرار داد بیان کرد: افراد شاخصی مانند شهید شهریاری را از ما گرفت و بعد از سردار سلیمانی به خود جرأت داد که شهدایی دیگر را نیز از ما بگیرد ولی ایران صبر استراتژیک را پیشه کرده بود اما با اشتباه اخیر خود پاسخ محکمی از طرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دریافت کرد.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر