logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۶۴۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان مطرح کرد:

معدوم‌سازی بیش از ۲۸۰ هزار کیلوگرم فراورده غیر بهداشتی دامی در زنجان

معدوم‌سازی-بیش-از-۲۸۰-هزار-کیلوگرم-فراورده-غیر-بهداشتی-دامی-در-زنجان
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در طول یک سال گذشته با نظارت‌های انجام شده دامپزشکی استان 280 هزار و 191 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی دامی شناسایی و معدوم شد.

محمدباقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در طول سال گذشته 25 هزار و 668 عملیات نظارت بهداشتی و بازدید توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شد، اظهار داشت: بیش از 25 هزار عملیات نظارت بهداشتی و بازدید‌ نیز انجام گرفت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه با نظارت‌های انجام شده 865 مورد نمونه‌برداری انجام گرفت، افزود: در طی فرایند بازدید 280 هزار و 191 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی شناسایی و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همچنین در طول یک سال گذشته با بازرسی‌های انجام گرفته 65 تخلف بهداشتی اماکن عرضه مواد خام دامی مورد شناسایی قرار گرفت و جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از جمله استان‌های تولید کننده گوشت انواع طیور در کشور است، گفت: این استان گاها علاوه بر تامین نیاز استان، مازاد تولید را به استان‌های دیگر عرضه می‌کند.

حاج‌کاظمی با اشاره به نظارت بر کشتار بیش از 23 میلیون 800 هزار قطعه انواع طیور صنعتی در سال گذشته، گفت: همچنین بر کشتار 36 هزار و 800 رأس دام کشتاری سبک و سنگین نیز نظارت انجام شده است.

وی اذعان کرد: با این شرایط نظارت دامپزشکی برای بیش از 45 میلیون و 860 هزار کیلوگرم و تأمین گوشت سفید و بیش از 4 میلیون و 666 هزار کیلوگرم و تأمین گوشت قرمز بهداشتی استان در سال انجام گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر