logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۸۳۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب زنجان؛

از برگزاری فراخوان عکس"#من حسینی ام" تا برگزاری نشست های تخصصی

از-برگزاری-فراخوان-عکس"#من-حسینی-ام"-تا-برگزاری-نشست-های-تخصصی

برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب زنجان روز گذشته همزمان با سومین روز از نهمین نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور اظهار داشت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان فراخوان عکس«#من حسینی ام» را در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان اجرا می کند.

وی افزود: در این فراخوان شرکت کنندگان می توانند در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب؛ عکسی از خود همراه با یک کلام مربوط به امام حسین(ع) را به صورت دلنوشته یا حدیث از در تابلو مخصوص که در نمایشگاه کتاب نصب شده است، از طریق پیام رسان گپ به شماره 09027439376 ارسال کنند.

این مقام مسوول زمان برگزاری این فراخوان را 10 تا 15 مهر امسال همزمان با برپایی نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان عنوان کرد و بیان داشت: هر نفر فقط می تواند یک اثر از خود به فراخوان ارسال کند.

 حجت الاسلام یارمحمدی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای شرکت کنندگان در این فراخوان وجود ندارد، یادآور شد: عکس های ارسالی بایستی با تلفن همراه ثبت و ارسال شود.

 وی با اشاره به اینکه تنها آثار مرتبط با موضوع در این فراخوان مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: تصمیم گیری در خصوص عکس های ارسالی برعهده داوران فراخوان است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تصریح کرد: هرروز به سه نفر برتر خرید کتاب به مبلغ 500 هزار ریال اهداء می شود. 

پنجاه و یکمین شماره پیاپی فصلنامه فرهنگ زنجان که در بهار ۱۳۹۷ منتشر شده بود در نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

صاحب امتیاز این فصلنامه اداره کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی استان و مدیر مسئول آن فاطمه کرباسی مدیر کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی استان زنجان است.

مدیر اجرایی این فصلنامه علمی-ترویجی بر‌عهده دکتر ابراهیم قاسمی معاونت فرهنگی و‌رسانه ای اداره کل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی زنجان بر عهده داشته است.

 اداره کل مطبوعات و‌خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۸ اسفند با انتشار فصلنامه «فرهنگ و‌دین» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان موافقت کرد،سپس هیئت نظارت بر مطبوعات در مورخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ با تغییر  نام نشریه از «فرهنگ و‌دین» به «فرهنگ زنجان» رای موافق داد.

 پنجاه و یکمین شماره فصلنامه «فرهنگ زنجان در شمارگان ۵۰۰ نسخه برای نخستین بار در نهمین نمایشگاه کتاب استان زنجان در دسترس علاقه مندان قرار گرفت

 

یکی دیگر از برنامه های جانبی نمایشگاه زنجان برگزاری نشست های تخصصی است،امام جمعه شهر قیدار در نشست تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس ضمن یاد آوری تعبیر امام خمینی(ره) در خصوص دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی نبرد بین کفر و تمام اسلام بود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: جنگ ما فراتر از دفاع از خاک کشور بود، چرا که ما از وطنی دفاع می‌کردیم که طلایه دار مکتب اهل بیت و اسلام بود.

وی خاطر نشان کرد: در مرور تاریخ دفاع مقدس باید تلاش کنیم که ارزش های دینی و الهی حاکم و‌ فضای معنوی حاکم در جبهه های جنگ‌را نشان دهیم.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه  اگر نقش روحانیت به درستی تبیین شود شبهات در رابطه با دفاع مقدس از بین خواهد رفت، خاطر نشان کرد: صدور فتوا در بزنگاه های تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچینن حضور مراجع اعظامی همچون فاضل لنکرانی و مشکینی در جبهه های جنگ، نشان دهنده نقش روحانیت در دفاع مقدس است.

حجت الاسلام موسوی یکی از ویژگی ها شهدای دفاع مقدس را اهل مسجد بودن شان بر شمرد و‌گفت: رزمندگان جنگ تحمیلی از جان گذشتگی را از در‌کلاس درس علما‌ آموختند.

موسوی ادامه داد:سخنرانی ها و‌خطابه های علما بسیجی ساز بود و‌ رزمنده تربیت میکرد.

وی با یادآوری اینکه جامعه روحانیت بیش از سایر اقشار به انقلاب و دفاع مقدس شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده است، گفت:بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اگر روحانیت و‌حوزه علمیه انقلابی بودن را از دست دهند انقلاب شکست می خورد.

 نشست «نقش روحانیت و مراجع تقلید در دفاع مقدس» با مشارکت اداره کل حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی سپاه انصار المهدی استان زنجان یکی از برنامه های جنبی سومین روز از نهمین نمایشگاه کتاب استان زنجان بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر