logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶

واگذاری 3 بنای تاریخی زنجان به بخش خصوصی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای کمک به مرمت، حفاظت و بهره‌برداری بناهای تاریخی گفت: حق بهره‌برداری از 3 بنای تاریخی استان در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

نانوایی‌های ماهنشان در شیفت بعد از ظهر تعطیل است

در شهرستان ماهنشان بیش از ۱۰ نانوایی پخت نان فعال هستند که نبود حتی یک نانوایی فعال در شیفت بعد ازظهر برخی از اقشار از جمله کارمندان و معلمان را در خرید این جز جدا نشدنی سفره‌های ایرانی با مشکل رو به رو کرده است.

کمبود امکانات سد راه آبزی‌پروران ماهنشانی

شهرستان ماهنشان قطب تولید ماهیان سردابی در شمالغرب کشور است که با وجود توسعه این صنعت می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال افراد زیادی را فراهم کند.

ضرورت مراقبت از حیاتِ وحش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: به دلیل انجام زاد و ولد قوچ و میش‌ها و کَل و بز‌ها باید طبیعت‌گردی با دقت و احتیاط بیشتری باشد تا به حیوانات حفاظت شده گزندی نرسد.

قِصه پُر غصه تعطیلی کارخانه نمک ماهنشان

کارخانه نمک رَز که در ۲۲ کیلومتری شهرستان ماهنشان واقع شده است در حال حاضر تعطیل بوده و نیازمند یاری مسئولین است تا مجددا فعالیت خود را آغاز کند و نقشی در اقتصاد منطقه و اشتغال جوانان داشته باشد.

بازگشت طرح‌های غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جذب سرمایه و کاهش مصرف آب با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تکمیل واحدهای نیمه تمام تولیدی سه محور اصلی استان زنجان برای تحقق شعار جهش تولید و مشارکت مردمی در سال جاری است.

۹۰ درصد خودروها در زنجان تک‌سرنشین تردد می‌کنند

رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ با بیان اینکه با اندکی مشارکت می‌توان ترافیک در شهر را کنترل کرد، گفت: 90درصد وسایط نقلیه در زنجان تک سرنشین هستند.

روستای رَز ماهنشان در غبار فراموشی

روستای رز با تعداد ۴۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شهرستان ماهنشان واقع شده است که مردمان آن از مشکلاتی از قبیل نبود آنتن تلفن‌های همراه، آسفالت نبودن جاده‌‌های ارتباطی و غیره در مشقت و سختی هستند.

بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت اما در روز دوشنبه بطور نسبی کاهش می‌یابد گفت: بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد.

برگزاری برنامه‌های دهه کرامت با هدف آگاه‌سازی جوانان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نسل‌های جدید انقلاب آگاهی و اطلاعات لازم درباره منش و رفتار ائمه اطهار(ع) ندارد و کم کاری در این حوزه مشخص است گفت: برنامه‌های دهه کرامت با هدف آگاه‌سازی جوانان برگزار می‌شود.