logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۷۳۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان تاکید کرد:

ضرورت مراقبت از حیاتِ وحش

ضرورت-مراقبت-از-حیاتِ-وحش
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: به دلیل انجام زاد و ولد قوچ و میش‌ها و کَل و بز‌ها باید طبیعت‌گردی با دقت و احتیاط بیشتری باشد تا به حیوانات حفاظت شده گزندی نرسد.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: به دلیل انجام زاد و ولد قوچ و میش‌ها و کَل و بز‌ها باید طبیعت‌گردی با دقت و احتیاط بیشتری باشد تا به حیوانات حفاظت شده گزندی نرسد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اکنون فصل زاد و ولد حیات وحش در منطقه انگوران است. خوشبختانه در منطقه ماهنشان نیز دو نوع حیوان شاخص وجود دارد که یکی قوچ و میش و دیگری کَل و بز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان ادامه داد: زاد و ولد این حیوانات از این ماه آغاز شده و به مراتب در این ماه و ماه آتی به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این حیوانات که تازه متولد شده‌اند قادر نیستند پا به پای مادر حرکت کنند و به همین دلیل مادر آن‌ها را زیر بوته‌ها قرار می‌دهد تا آن‌ها حرکت کردن را بیاموزند و تا زمان آموزش آنجا می‌مانند تا از تهاجم حیواناتی نظیر گرگ و عقاب و ... در امان بمانند و توسط مادر در همان مکان تغذیه می‌شوند.

ملکی افزود: محیط زیست از افرادی که در این فصل از سال طبیعت‌گردی می‌کنند یا به دنبال گیاهان خوراکی و یا دارویی هستند، در خواست داریم از دست زدن و یا جا به‌جایی این حیوانات پرهیز کنند تا صدمه‌ای به حیات‌وحش وارد نشود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۴۰۰ راس قوچ و تعداد ۳۰۰ راس کل و بز سرشماری شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۳ درصد افزایش را داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر