logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۷۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

جشنواره ملی آش ایرانی اواخر مرداد ماه در زنجان برگزار می‌شود/ حضور قطارهای گردشگری در زنجان برای تابستان امسال برنامه‌ریزی می‌شود

جشنواره-ملی-آش-ایرانی-اواخر-مرداد-ماه-در-زنجان-برگزار-می‌شود-حضور-قطارهای-گردشگری-در-زنجان-برای-تابستان-امسال-برنامه‌ریزی-می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی اواخر مرداد ماه یا هفته نخست شهریور ماه در زنجان برگزار می‌شود.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان زنجان اظهار کرد: جشنواره‌ها راهی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه در جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی در استان زنجان برگزار می‌شود، ابراز کرد: این دو جشنواره در اولویت برگزاری جشنواره ها در استان زنجان قرار دارند و بقیه جشنواره ها کارکرد منطقه‌ای و محلی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های همچون شاتوت، گیلاس، ترش و شیرین، انگور، سیب و غیره در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها طبق زمان بندی پیش بینی شده در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره آش امسال اواخر مرداد ماه یا هفته اول شهریور ماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای مهم گردشگری در حوزه جشنواره های ملی است.

رحمتی بیان کرد: امسال جشنواره گیلاس به دلیل همزمانی برداشت با ایام ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به اشاره به حضور قطارهای گردشگری در استان زنجان گفت: حضور قطارهای گردشگری به مقصد زنجان در فصل تابستان پیش بینی شده و با مجری طرح در حال رایزنی هستیم و موافقیت‌های اولیه نیز اخذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در مورد تاثیر نوسانات ارز بر صنعت چاقو و مس زنجان اظهار کرد: در حال ارزیابی تاثیر نوسانات ارز بر صنعت چاقو و مس زنجان هستیم که گزارش آن ارائه خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر