logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۶۸۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

بی‌فرهنگیِ مالیاتی

بی‌فرهنگیِ-مالیاتی
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در کشور ما فرهنگ مالیاتی جا نیفتاده است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که درآمد کشور از محل مالیات بالاتر رود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: دنیا بر مبنای مالیات می‌چرخد و دولت‌ها اگر درآمدی از محل مالیات داشته باشند این درآمد را درگیر امور مختلف نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در کشورهای دیگر در حد بالایی مالیات پرداخت می‌شود و البته باید در قبال پرداخت مالیات، خدمات نیر دریافت کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در کشور ما فرهنگ مالیاتی جا نیفتاده است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که درآمد کشور از محل دریافت مالیات بالاتر رود.

وی با بیان اینکه بنابراین نسبت به مسئله مالیات باید نگاه‌ها تغییر کند، ادامه داد: مجموعه مالیاتی نیز باید نگاه گذشته را نداشته باشد.

افشارچی با بیان اینکه به ازای هر پرونده مالیاتی اعتراض هست و جای هیچ شکی وجود ندارد، یادآور شد: از مدیرکل مالیات استان درخواست داریم نسبت به فرهنگ مالیاتی توجه ویژه کنند و دقیق باشند. بنابراین نگاه مالیاتی باید نگاهی انعطاف‌پذیر و دقیقی باشد.

وی تصریح کرد: از اداره امور مالیاتی درخواست دارم تا با توجه به تغییر فرهنگ مالیاتی، زحمت خود را در نحوه و روش‌های محاسبه بیشتر کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید خیر پرداخت مالیات به استان هم برسد و همه این احساس را داشته باشند، گفت: در بخشودگی، استرداد، بازگشت باید خیر مالیات هم به خزانه کشور و هم استان برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر