logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۷۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون شهردار زنجان:

ایجاد بازار ماکیان در خارج از شهر از عهده شهرداری زنجان خارج است

ایجاد-بازار-ماکیان-در-خارج-از-شهر-از-عهده-شهرداری-زنجان-خارج-است

معاون شهردار زنجان با اشاره به ایجاد بازار ماکیان در خارج از شهر گفت: ایجاد بازار ماکیان در خارج از شهر از عهده شهرداری زنجان خارج است.

غلامحسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت میادین خرید و فروش پرندگان و طیور در زنجان اظهار کرد: خرید و فروش پرندگان و طیور در خارج از این بازار ماکیان در زنجان ممنوع و غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری زنجان از خرید فروش غیرقانونی پرندگان و طیور در خارج از میدانی که در کمربند جنوبی در اتوبان خیام زنجان در نظر گرفته شده برخورد می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در پاسخ به سوالی در مورد عدم نظارت دامپزشکی به بازار ماکیان در زنجان افزود: تنها مکانی که دامپزشکی می‌تواند نظارت داشته باشد همین مکان فعلی است.

وی افزود: به غیر از این بازار مکان دیگری برای خرید فروش طیور زنده و پرندگان در زنجان وجود ندارد و یا اینکه از فعالیت این بازار و از خرید و فروش طیور زنده جلوگیری شود و یا از حداقل مکانی که برای عرضه خرید فروش در نظر گرفته شده درست استفاده شود.

احمدی افزود: این موضوع چندین مورد و در جلسات مطرح شد و ضوابطی که دامپزشکی برای فعالیت بازار ماکیان در زنجان در نظر دارد خارج از محدوده شهری است.

وی خاطر نشان کرد: طرح دامپزشکی باید در یک کیلومتری مناطق مسکونی باید ایجاد شود و با این کار عملا این موضوع از عهده شهرداری خارج می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: در حال حاضر حداقل امکانات بهداشتی و نظارتی در میدان فعلی زنجان فراهم است ولی در هر صورت از دامپزشکی نیز یک دیدگاه دیگری دارند که شاید بازار فعلی مورد تایید آنها نباشد.

وی گفت: این بازار برای اینکه خرید فروش‌ طیور زنده و پرندگان در کوچه بازار اتفاق نیفتد ایجاد شده است.

احمدی افزود: ضوابطی که دامپزشکی مد نظر دارد در یک کیلومتری خارج از شهر بوده و این از وظایف شهرداری خارج می‌شود مگر اینکه توسط بخش خصوصی این امر محقق شود که شهرداری نیز حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرنده در زنجان با فعالیت بدون نظارت در بازار ماکیان به موج رسا گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مرز یک کیلومتری شهر و یا محدوده شهر را نمی شناسد و اگر خطر شیوع این بیماری وجود دارد باید از فعالیت فروش و عرضه مرغ زنده در زنجان جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان بیان کرد: براساس قانون از زمانی که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط وزارت دامپزشکی مطرح شده نیروی محترم انتظامی نسبت به برخورد و جمع آوری خرید و فروش طیور زنده و فعالیت میدان ماکیان در سطح کشور اقدام می‌کند و شهرداری زنجان نیز بارها آمادگی خود را برای جمع آوری این میدان اعلام کرده است.

وی افزود: اگر بیماری فوق حاد پرندگان مطرح است طبق بخشنامه باید نیروی انتظامی برای جمع آوری عرضه مرغ طیور زنده اقدام کند.

احمدی بیان کرد: تا به امروز برخوردهایی که توسط شهرداری در جلوگیری از فعالیت این میدان انجام شده نتیجه بخش نبوده و با این اقدام خرید و فروش‌ها به کوچه پس کوچه‌ها و پارک‌ها کشیده شده بود و حتی خرید و فروش‌ها در برخی از مغازه‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: شهرداری زنجان در مبارزه و جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تکلیفی ندارد و طبق قانون خود سازمان دامپزشکی در صورت وجود و خطر شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود داشته باشد عرضه طیور زنده به صورت کامل ممنوع است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: اگر ممنوع بودن خرید فروش طیور زنده وجود داشته و حتی شهرداری نیز مکانی مجازی برای عرضه طیور زنده هم داشته باشد باید توسط دستگاه متولی نسبت به فعالیت همان مکان اقدام کند.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در جمع آوری میادین ماکیان در خصوص خطر آفرین بودن فعالیت بازار مشکلی ندارد بیان کرد: شهرداری نیز در این خصوص آماده همکاری است.

احمدی گفت: از سه سال گذشته به طور متوالی ممنوعیت عرضه طیور زنده مطرح است و اگر ممنوعیت وجود دارد باید اقدامات لازم در جلوگیری از عرضه طیور زنده صورت گیرد.

وی افزود: وظیفه شهرداری در خصوص ایجاد میدان و جلوگیری از خرید و فروش طیور زنده در کوچه و خیابانها است ولی در حال حاضر موضوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مطرح بوده و اگر خطر این بیماری وجود دارد باید دستگاه متولی در جلوگیری از عرضه طیور زنده در زنجان اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته مجوز فعالیت فروش طیور زنده داده نشده است افزود: وقتی که مجوز فعالیت داده نمی‌شود سرمایه‌گذاری در این بخش برای شهرداری مقدور نیست و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نمی‌شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر