logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۷۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور صنایع، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنجان جزو ۵ استان برتر نساجی کشور است

زنجان-جزو-۵-استان-برتر-نساجی-کشور-است
معاون امور صنایع، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان زنجیره تکمیلی صنعت نساجی را از پنبه، نخ، ریسندگی و رنگرزی، پارچه و تولید پوشاک دارا بوده و جزو ۵ استان برتر کشور است.

عباس ورقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: استان زنجان زنجیره صنعت نساجی را به صورت تکمیل شده از پنبه، نخ، ریسندگی و رنگرزی، پارچه و تولید پوشاک را دارا است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سطح استان زنجان ۹۷ واحد نساجی به ثبت رسیده که نسبت به کل پروانه‌های بهره‌برداری هشت درصد را شامل می‌شود.

معاون امور صنایع، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان اشتغال فراهم شده در صنعت نساجی استان بیش از ۸ هزار نفر است که نسبت به کل اشتغال در بخش صنعت در حدود ۱۶ درصد را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حدود ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری در استان مربوط به صنعت نساجی است، گفت: صنعت نساجی استان در بین پنج استان برتر این صنعت در کشور قرار دارد.

ورقایی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود تا رتبه استان در سال جاری در صنعت نساجی بهتر شده و به رتبه اول نزدیکتر شود.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها در صنعت نساجی اذعان کرد: طرح توسعه شرکت نیک‌ریس در حال انجام است که در زمینه ریسندگی، نخ پنبه‌ای با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در حال احداث است. ماشین‌آلات مجموعه به طور کامل خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۵ هزار تن نخ پنبه تولید شود.

معاون امور صنایع، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت فرش سهند در شهرستان سلطانیه نیز در زمینه نخ فرش با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: ماشین‌آلات این مجموعه تولیدی به طور کامل نصب شده است که در صورت آغاز فعالیت قابلیت تولید ۴ هزار و ۵۰۰ تن نخ با اشتغالزایی ۳۰ نفر را دارد.

وی با اشاره به طرح توسعه‌ای یک شرکت رنگرزی در ابهر نیز یادآور شد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد صنعتی ۳۰۰ میلیارد تومان است که قابلیت تولید ۴ هزار تن رنگرزی را داشته و برای ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

ورقایی با بیان اینکه در راستای تسهیلگری واحد‌های نساجی تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه و ماشین‌آلات بر اساس ضوابط وزارت متبوع در حال انجام و پیشگیری است تا مشکلی بابت تامین ارز ایجاد نشود، خاطر‌نشان کرد: استان زنجان به لحاظ فناوری و تولید جزو استان‌هایی است که دارای به‌روزترین ماشین‌آلات بوده و واحد‌های نساجی در حال استفاده از آخرین تکنولوژی هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر