logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۷۲۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با حضور مردم و مسئولان؛

مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در زنجان برگزار شد/سخنرانی های رهبری در خصوص امام دایره المعارف ماندگار برای نسل های آینده

مراسم-ارتحال-امام-خمینی-(ره)-در-زنجان-برگزار-شد-سخنرانی-های-رهبری-در-خصوص-امام-دایره-المعارف-ماندگار-برای-نسل-های-آینده-

به گزارش موج رسا; ایام سوگواری امام خمینی ( ره ) و عروج این عالم بزرگ در تاریخ پر ماجرا انقلاب اسلامی، روز غروب خورشیدی است که وجود نورانی و روح الهی ایشان در عصر جاهلیت ثانی منادی عزت بخش اسلام  شد.

امام خمینی ( ره ) با تربیت معنویت ملت مسلمان ایران و پیدایی عزت و عظمت انقلابی را در ایران و جهان به وجود آورد و در اقصی نقاط جهان طنین افکن شد.

امسال نیز همچون سال های گذشته آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با حضور مردم و مسئولان در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز شهادت امام علی (ع)،اظهار داشت: 28 سخنرانی مقام معظم رهبری در رابطه امام خمینی (ره) به عنوان مجموعه ای برای شناساندن اهداف بلند امام خمینی (ره) دایره المعارف و منشور ماندگاری برای نسل های آینده محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نسل اول و دوم در رکاب انقلاب بودند، افزود: نسل سوم و چهارم امام خمینی (ره) را ندیده و با شرایط پیروزی انقلاب اسلامی آشنا نیستند و برای آشنایی با انقلاب سترگ این مجموعه ارزشمند می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: راه ما راه امام خمینی (ره) است و به شهادت دوست و دشمن آن وعده ای که آن بزرگوار ارائه کردند،امروز محقق شده است و برای حفظ میراث بزرگ امام که همانا آرزو و آرمان اسلام شناسان است،باید تلاش کرد.

امام جمعه زنجان یادآور شد: هر انقلابی یا رنگ دینی و مذهبی داشته یا نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ایدئولوژی و آرمان انقلاب به عنوان مسئله اصلی این سه مثلث محسوب می شود، افزود: رهبری و هدایت کننده انقلاب یکی دیگر از اضلاع این مثلث محسوب می شود.

آیت الله خاتمی حضور مردم را از دیگر اضلاع این مثلث عنوان کرد و گفت: این عوامل در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود و آنچه مردم در کوچه و خیابان در تظاهرات برزبان آوردند، ایدئولوژی انقلاب بود.

وی گفت: اسلام،قرآن، پیامبر و اندیشه امامان معصوم (ع) ایدئولوژی انقلاب است که بر اساس قال باقر (ع) و قال صادق (ع) استوار است.

وی مردم را عامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم با آرمان و ایدئولوژی انقلاب اسلامی حرکت کرده و هیچ حزب، صنف،گروه سیاسی نمی تواند بگوید انقلاب فقط توسط صنف ما به پیروزی رسید.

امام جمعه زنجان یادآور شد: هر کس دل در گرو دین و اسلام داشت در پیروزی انقلاب اسلامی دست داشت و هرکس که بیشتر به اسلام و دین الهی نزدیکتر بود، در خاکریز انقلاب اسلامی جلودار بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تعبد یکی از ویژگی های مهم امام خمینی (ره) بود، افزود: این وِیژگی امام در تمام مراحل زندگی دیده می شد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امام خمینی(ره) خدامحوری را اساس فعالیت های خود قرار داده و می فرمودند:" ما مامور به نتیجه نیستیم و مامور به تکلیف هستیم".

وی استبداد ستیزی و استکبار ستیزی را از دیگر ویژگی های برجسته امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: امروز شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در جای جای جهان شنیده می شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) با شیطان نفس و شیطان اکبر در عرصه سیاسی تا آخر عمر مبارزه کرد و امروز بعد از چهل سال دنیا، آزادگان،انقلابیون و ستمدیدگان به این نتیجه رسیده اند که آمریکا شیطان بزرگ است.

امام جمعه زنجان با اشاره به تکیه امام خمینی (ره) به مردم،افزود: امام به مردم شخصیت قائل بود و در همه عرصه ها از نقش مردم استفاده می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان داشت: 10 تا 12 میلیون جمعیت پیکر مطهر امام خمینی (ره) بدرقه کردند و امروز پس از 28 سال هنوز هم مردم حضور گسترده ای در مراسم سالگرد ایشان شرکت می کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در مسئله انقلاب، توسعه عدالت و عدالت محوری مورد توجه امام خمینی (ره) بود، بیان داشت: امام به همین منظور دستور تشکیل کمیته امداد، جهاد سازندگی، بنیاد شهید، بنیاد مسکن و سپاه را در ابتدای انقلاب اسلامی در راستای ایجاد عدالت می دهند.

وی افزود: رنگ دینی و خدایی در انقلاب اسلامی وجود داشت و بارها در برابر یاس کسانی که از زوایه دیگر نگاه می کردند، فرمودند:" اسلام هرگز به بن بست نمی رسد".

اامام جمعه زنجان گفت: اگر دشمن می دانست انقلاب اسلامی با یک تشر از بین می رود نیازی به چنین امکانات و تجهیزات و برنامه هایی نبود.

وی افزود: باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند:" آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، امروز در حیات خلوت آمریکا نفوذ داریم.

گفتنی است،مداحان استان زنجان نیز در این مراسم به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

همچنین دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز امروز از ساعت 11 صبح از این مسجد به طرف امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان حرکت کرد و در این مکان مقدس به عزاداری پرداخت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر