logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۷۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

دست مسگران زنجانی زیر تیغ نوسانات ارز/ صدای گرانی به سرای مسگران رسید

دست-مسگران-زنجانی-زیر-تیغ-نوسانات-ارز-صدای-گرانی-به-سرای-مسگران-رسید

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان از تاثیر نوسانات ارز بر صنعت مس زنجان خبر داد و گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز صنعتگران این حوزه در تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستند..

الناز خدایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صنعت مس استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته وضعیت صنعت مس و چاقو در استان زنجان بسیار خوب و بازار این صنایع پررونق بود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار فروش صنایع دستی مس و چاقو در نمایشگاهها رصد می شود بیان کرد: 378 فروشگاه فعال در شهر زنجان را نقطه گذاری کردیم و با بررسی های میدانی از این فروشگاهها وضعیت صنعت مس را بررسی کردیم.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه خود صنعتگران مس و چاقو از وضعیت بازار راضی بودند بیان کرد: سال گذشته سال خوبی برای صنعتگران مس و چاقو در زنجان بود.

وی با بیان اینکه امیدوار بودیم که در سال 97 این روند رو به رشد ادامه داشته باشد گفت: در سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز صنعتگران این حوزه در تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستند.

خدایی ابراز کرد: با وجود اینکه قیمت جهانی مس افزایش نیافته و کمی هم کاهش یافته در حالی که قیمت ورق مس در بازار داخلی هر روز گرانتر می شود و این امر صنعت مس را تهدید میکند.

وی خاطر نشان کرد: روند افزایش نرخ ارز در همه بخش های اقتصاد داخلی تاثیر گذاشته و این تاثیر تنها به منحصر به صنعت مس و چاقو نیست.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه مواد اولیه مس به دلیل افزایش قیمتها به سختی تهیه می شود تصریح کرد: از طرفی بازار فروش کم رونق شده و فروش به آن صورت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ورق استیل که در صنعت چاقو استفاده می شود به سختی در بازار یافت می شود افزود: توزیع کننده مواد اولیه از وضعیت نوسانات بازار ارز سوء استفاده میکنند و به بهانه این نوسانات از ارائه مواد اولیه به صنعت گران خودداری می کنند.

خدایی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در خصوص حل این مشکلات رایزنیهایی را انجام می دهد تا مشکل تهیه مواد اولیه در این صنعت برطرف شود بیان کرد: سازمان در حوزه صنایع دستی برای حل مشکلات در حال تصمیم گیری بوده و ما منتظر این تصمیم گیریها هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز باید برای حل این مشکلات وارد شده اقداماتی را انجام دهد گفت: مکاتباتی هم با این سازمان در خصوص حل این مشکلات انجام و مشکلات این حوزه به صورت کامل مطرح شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان عنوان کرد: امیدواریم که اقدامات انجام باعث حل این مشکلات شود و اگر این مشکل برطرف نشود به صنعت مس لطمه وارد می شود.

وی عنوان کرد: اگر مشکل نوسانات ارزی حل نشود این مشکل صنعت مس، چاقو و بخش اقتصادی سایر حوزه ها را تحت شعاع قرار می دهد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر