logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۳
[ شناسه خبر : ۶۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مسئله دفاعی کشور قابل مذاکره نیست/ آمریکا و اروپایی‌ها در پشت صحنه یک هدف را دنبال می‌کنند

مسئله-دفاعی-کشور-قابل-مذاکره-نیست-آمریکا-و-اروپایی‌ها-در-پشت-صحنه-یک-هدف-را-دنبال-می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: مسئله دفاعی کشور قابل مذاکره نیست.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به ۱۸ شعبان سالروز بزرگداشت شیخ صدوق یکی از مفاخر و علمای بزرگ شیعه اظهار کرد: لقب صدوق به لحاظ تلاش فوق‌العاده، صادقانه و خالصانه برای جمع‌آوری میراث ماندگار اهل بیت‌(ع) است.

وی تصریح کرد: علمایی همچون شیخ صدوق همیشه زنده هستند چرا که آثار، اندیشه و برکات وجودی‌شان منشا حیات جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری هفته عقیدتی سیاسی سپاه را نیز گرامی داشت.

وی با اشاره به هفته کارگر و تبریک این هفته به تمام تلاشگران و کارگران عرصه تولید و اقتصاد کشور عنوان کرد: جهاد، تلاش، کوشش مستمر و جنگ با دشمن عرصه‌های مختلفی دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های جنگ با دشمن مرزها هستند، خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مهم مقابله با دشمن سنگر تولید، صنعت و کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه ابزار دست کارگران مانند سلاح رزمندگان است، گفت: استقلال یک مملکت نتیجه کار کارگران بوده و حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از کارگر ایرانی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۲۲ اردیبهشت ماه زمان اعلام پایبندی دوباره آمریکا به برجام و یا خروج این کشور از این توافق اظهار کرد: اگر رئیس جمهور آمریکا پایبندی به برجام را اعلام نکند، دنیا به آخر نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۸۲ ما به دو دلیل مذاکره با دنیا را آِغاز کردیم، افزود: مقابله با ایران هراسی آمریکایی‌ها و اعلام حسن نیت ایران و اینکه ایران طبق فتوای مقام معظم رهبری به دنبال صلاح هسته‌ای نیست و همچنین اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دو دلیلی بود که ایران به خاطر آنها با قدرتهای بزرگ مذاکره کرد و از طرفی نیز آنها با توجه به قدرت جمهوری اسلامی به دنبال مذاکره با ما بودند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه برای برخی در داخل کشور نیز ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست، ابراز کرد: آمریکا و اروپا در پشت صحنه به دنبال یک هدف هستند اما یکی نقش پاسبان بد و دیگری نقش پاسبان خوب را بازی می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها در پشت صحنه به توافق رسیدند که آمریکا بحث خروج از برجام را مطرح کند و اروپا برای پادرمیانی در این قضیه از جیب ایران ببخشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پادرمیانی اروپا در برجام نقشه است، گفت: اروپایی‌ها می‌خواهند خرج این پادرمیانی را از جیب ایران بدهند اما حرف صریح ما این است که برجام قابل مذاکره مجدد نیست و اگر اروپا قصد دارد آمریکا را راضی کند از جیب خود ببخشد.

وی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۱ بار پابنیدی ایران به تعهدات را تایید کرده است، افزود: این موضوع برای افکار عمومی دنیا کافی است که ما به برجام پایبند بودیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مسئله دفاعی کشور قابل مذاکره نیست، اظهار کرد: در بحث برجام و خروج احتمالی آمریکا از این توافق یک صدا باید از ایران بلند شود.

وی با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرای دقیق آن عنوان کرد: توجه به همسایگان و گسترش ارتباطات با قدرتهای بزرگ همچون چین و روسیه باید مورد توجه قرار گیرد و از طرفی باید به روی جنسهای آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خط قرمز کشید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر