logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۵۳۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

حکم جریمه 55 میلیارد ریالی پرونده قاچاق طلا در زنجان صادر شد

حکم-جریمه-55-میلیارد-ریالی-پرونده-قاچاق-طلا-در-زنجان-صادر-شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اجرای حکم پرونده قاچاق طلا در زنجان گفت: حکم جریمه 55 میلیارد ریالی پرونده قاچاق طلا در زنجان صادر و قطعی شد.

مرتضی مممیزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: براساس گزارش دایره آگاهی شهرستان خدابنده‌، یکدستگاه خودروی ال 90 پس از تعقیب و گریز طولانی متوقف و از سرنشینان خودرو مقدار 32.751 کیلوگرم شمش طلا کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در این رابطه تعداد 3 نفر بعنوان متهم به تعزیرات حکومتی شهرستان خدابنده معرفی و پرونده بصورت خارج از نوبت تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ابراز کرد: در جلسات رسیدگی‌، متهمان مالکیت طلاها را قبول کرده و بدلیل عدم ارائه مدارک معتبر‌، قاچاق بودن طلاهای مکشوفه محرز شد.

ممیزی تصریح کرد: ارزش محموله بیش از 50 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی گفت: بر این اساس پس از سیر مراحل قانونی‌، شعبه مربوطه‌، عاملین قاچاق را علاوه بر ضبط خودرو و طلاهای مکشوفه به نفع دولت‌، جمعا به پرداخت جریمه نقدی بمیزان 55 میلیارد ریال و 480 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

ممیزی افزود: پس از اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده در شعب تجدیدنظر ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز سازمان مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت که در نهایت بدلیل صدور حکم بر اساس موازین صحیح قانونی، مفاد رأی صادره عینا تأیید و لازم الاجرا شد.

وی با اشاره به کشف و ضبط محموله شیگار قاچاق نیز اشاره و بیان کرد: محموله سیگار مالبرو به تعداد 120هزار نخ از یکدستگاه خودروی کامیون در زنجان کشف و ضبط شد.

ممیزی بیان کرد: در این رابطه راننده خودرو و یک موسسه حمل و نقل بعنوان متهم به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان معرفی شدند.

وی ابراز کرد: پس از سیر مراحل قانونی و احراز قاچاق بودن محموله‌، شعبه مربوطه عاملان قاچاق را علاوه بر سیگارهای مکشوفه به نفع دولت‌، به پرداخت جریمه نقدی بمیزان 3 میلیارد و 200میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ابراز کرد: همچنین بر اساس حکم صادره‌، مدیر‌عامل شرکت حمل و نقل به یکسال محرومیت از اشتغال محکوم شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر