logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاد روابط بین الملل:

هدف برجام خلع سلاح ابدی ایران است/ سال 1361 پیشنهاد دادم ایران از NPT خارج شود/برجام بدون مطالعه علمی امضا شد

هدف-برجام-خلع-سلاح-ابدی-ایران-است-سال-1361-پیشنهاد-دادم-ایران-از-NPT-خارج-شود-برجام-بدون-مطالعه-علمی-امضا-شد-

استاد روابط بین الملل گفت: هدف برجام خلع سلاح ابدی ایران در طول تاریخ است که شامل هر گونه ابزار هسته ای می شود.

به گزارش موج رسا; ابو محمد عسگر خانی در همایش رویکرد جدید آمریکا در برابر برجام و گزینه های پیش روی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: برجام طرح و رژیم کاملی است که امنیتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هر رژیمی دارای اصولی دارد که در واقع هدف آن محسوب می شود، افزود: هدف برجام خلع سلاح ابدی ایران در طول تاریخ است که شامل هر گونه ابزار هسته ای می شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: ایران الی ابد از یک فنآوری دائمی محروم شده است که غیر قابل معامله است.

عسگرخانی ادامه داد: ما نه تنها خلع سلاح ابدی را پذیرفته ایم بلکه بی نظیرترین نظارت ها و مصونیت ها را قبول کرده ایم تا اطلاعات ما در اختیار 5+1 قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برجام رژیم شبکه ای در خصوص سایر شبکه ها است، افزود: برجام در مقایسه با سایر رژیم ها شبکه ای تار و پود جمهوری اسلامی را نشانه گرفته و همانند موریانه درخت ایران را از ریشه پوک می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاریخچه معاهدات ایران از زمان رژیم طاغوت خاطرنشان کرد: در معاهده NPT تا 25 سال کشورها باید در آن قرار گیرند که مهلت آن پایان گرفت و از 1339 آمریکایی ها رویه سازی کردند این در حالی بود که 1379 انقلاب اسلامی آغاز و جنگ شروع می شود.

عسگرخانی ادامه داد: در سال 1361 من پیشنهاد دادم که ایران از NPT از طریق ماده 10 آن خارج شود که آنزمان ایران میتوانست از آن خارج شود اما هیچ کس به این تذکر گوش نداد.

رئیس مرکزمطالعات بین المللی تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با بیان اینکه من حتی پیشنهاد دادم در مهلت پایان یافته NPT در 1395 دیگر وارد این قرار داد نشویم، افزود: همین افرادی که امروز برجام را امضا کردند از ام.پی.تی خارج نشدند.

عسگرخانی خاطرنشان کرد: در سال 1396 قرارداد NPT دوباره امضا شد و تنها سه ماه بعد از آن تحریم علیه ایران ازسوی آمریکا اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از CBT دستگاه های مختلف از جمله در کرج گذاشتند و اطلاعات از ایران رفت و بذر برجامی که در سال 95 کاشته بودند، ادامه پیدا کرد،گفت: مرحله دیگری برای زمینه سازی برای برجام ادامه یافت و الان برجام یک طفل ناقص الخلقه ای است که هیچ گاه آدم درست نمی شود و در فازهای بعدی ادامه خواهد یافت.

این استاد دانشگاه بیان داشت: fatf دارای سه محور سلاح کشتار جمعی، پولشویی و تروریسم است که برجام نیز هر سه محور را دارد.

عسگرخانی با بیان اینکه اچ،آر،3364 نیز دارای محورهای زیادی از جمله حقوق بشر، تروریسم،سلاح کشتار جمعی است که به دنبال انحلال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است،خاطرنشان کرد: این موضوع با فشار دولت علیه سپاه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه 2030 نیز از بعد فرهنگی از سوی آمریکا دنبال می شود که در راس این برنامه ها ولایت فقیه و تشیع قرار دارد،خاطرنشان کرد: زبان، مذهب،عرف و عادت نیز از توطئه های 2030 محسوب می شود تا فرهنگ را تضعیف کرده ولایت فقیه را نشانه گرفته و رژیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنند که در این زمینه سرمایه گذاری کلانی کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به برنامه های شبکه های ماهواره ای، گفت: کنگره آمریکا با بودجه خاص به دنبال سرنگونی رژیم ایران است.

عسگرخانی با بیان اینکه تحریم ها از زوایه اقتصادی،برجام از زوایه امنیتی و 2030 از زوایه فرهنگ نظام اسلامی را نشانه رفته اند، گفت: کافی است یکی از این زوایه ها از بین برود تا مثلت تبدیل به یک خط شود.

وی برجام را برنامه 25 ساله برای تجزیه ایران عنوان کرد و گفت: طراحی ها بسیار منجسم است و باید جوانان به صورت شبکه ای با قراردهای دیگر در نظر بگیرند تا ارتباط هم را درک کنند.

این استاد دانشگاه گفت: رفع تحریم ها وعده های توخالی بود که هیچ جای برجام تحریم های یک جانبه آمریکا برداشته نشده است.

عسگرخانی با بیان اینکه تحریم ها ثانویه و ثالثه،عملا تحریم ها بین المللی را دارد،افزود:از سوی آمریکا هر کشور و شرکتی که در صنعت نفت بیش از 20 میلیون سرمایه گذاری کند، تحریم می شود.

وی گفت:ما در فقر علمی مطلق داریم بازی می کنیم و توپ،زمین، دارو و قواعد و فضا برای آنها است.

این استاد دانشگاه افزود: من امیدی ندارم مگر اینکه جوانان با علم خود گام هایی را در این زمینه بردارند.

عسگرخانی خاطرنشان کرد:fatfبرجام و 2030 بدون مطالعه علمی امضا شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر