logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۴۱۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع استان زنجان/ تولید بالغ بر 15 هزار تن سیب زمینی بذری در استان

آغاز-برداشت-سیب-زمینی-از-مزارع-استان-زنجان-تولید-بالغ-بر-15-هزار-تن-سیب-زمینی-بذری-در-استان-

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی پاییزه در استان زنجان گفت: براساس برآورد‌های انجام شده امسال 220 هزار تن سیب زمینی روانه بازار می‌شود.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان در مناطق مختلف استان زنجان اقدام به برداشت محصول سیب زمینی از سطح مزارع خود کردند.

وی با اشاره به اختصاص 6 هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت سیب زمینی طی سال زراعی 96 -95 بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از این سطح 220 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال از حدود 600 هکتار مزرعه بذری سیب زمینی در استان زنجان، بالغ بر 15 هزار تن بذر برداشت شد، تصریح کرد: سیب زمینی بذری تولید شده در استان به دلیل برخورداری از کیفیت بسیار مطلوب به سایر استانها ارسال می‌شود.

برداشت بالغ بر 250 هزار تن گوجه فرنگی در زنجان

وی همچنین با اشاره به تولید گوچه فرنگی در استان زنجان گفت: 5 هزار و 340 هکتار از اراضی استان زنجان طی سال زراعی 96 -95 به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که 2 هزار و 500 هکتار از این سطح مربوط به شهرستان طارم و 2 هزار و 840 هکتار مابقی مربوط به سایر شهرستانها می‌شود.

عامری با اشاره به اینکه همه ساله گوجه فرنگی طارم زودتر از سایر شهرستان های استان برداشت و به بازار عرضه می شود، بیان کرد: برداشت گوجه فرنگی در سایر مناطق استان از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه مزارع گوجه فرنگی استان زنجان عمدتا به روش تیپ آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: برداشت گوجه فرنگی امسال در استان بالغ بر 250 هزار تن برآورد شده است.

140 هزار تن پیاز روانه بازار می‌شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به میزان تولید محصول پیاز در استان نسز اشاره و ابراز کرد: پیاز از جمله محصولات زراعی مورد کشت در استان زنجان به شمار می رود و امسال از سطح 3 هزار و 100 هکتاری این محصول در استان پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر 140 هزار تن پیاز برداشت شود.

وی با بیان اینکه پیاز طارم همه ساله در مرداد ماه به بازار عرضه می شود، تصریح کرد: کشاورزان سایر مناطق استان عمدتا از اواخر شهریور ماه برداشت پیاز از سطح مزارع خود را آغاز کرده و کار برداشت تا اواخر مهر ماه ادامه پیدا می کند.

عامری عنوان کرد: در حال حاضر برداشت پیاز در استان زنجان رو به اتمام بوده و بیش از 90 درصد محصول در مناطق مختلف استان برداشت شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر