logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۶۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان مطرح کرد:

نقش موثر دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف شعار سال

نقش-موثر-دانشگاه‌ها-در-پیشبرد-اهداف-شعار-سال-
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه چندین سال متوالی است که مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی در کشور تاکید ویژه دارند، گفت: این تاکیدات اهمیت موضوع را نشان می‌دهد با نگاه دانشگاه‌ها پیشبرد اهداف شعار سال نقش موثری دارند.

رویا کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه آنچه که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری ویژه و چشمگیر است تاکید بر راهبرد حل مشکل که همان رونق تولید از طریق مشارکت مردم بوده که یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که ما بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم گفت: برای فراتر از رونق بلکه جهش تولید باید شرایطی فراهم شود تا مردم به اشکال مختلف در جهت فعالیت‌های اقتصادی کمک کرده و ضمن اینکه منافع خود را حفظ می‌کنند، منافع کشور را نیز تامین نمایند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این میان می‌توان به نقش دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال اشاره کرد، دانشگاه‌ها با توجه به نیر‌وهای تخصصی که در اختیار دارند می توانند در تحقق شعار سال گامی موثر بردارند.  

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاهی نظیر پیام نور در این راستا با اتکا به اساتید و دانشجویان خود می‌تواند با فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های مهارت محور، مشارکت دانشجویان را در امر تولید گسترش داده و بسترهای تولید دانش بنیان را فراهم آورد و در نهایت به چرخ اقتصادی کشور یاری رسان باشند.  

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه مولود انقلاب با پیشینه و سابقه‌های برجسته و توان بالا در عرصه‌های مختلف پژوهش، فناوری، فرهنگی و آموزشی می‌تواند برای حضور مردم در عرصه تولید اقدامات شایانی را انجام دهد، با وجود دانشجویانی از اقشار فعال جامعه که باید فراتر از تئوری در عرصه عمل آموزش ببیند تا چرخ‌های تولید و اقتصاد را به گردش درآورند.  

کرمی با بیان اینکه دانشگاه در این میان مسئولیت دارد که فکر و فرهنگ مردم را در این زمینه عوض کند و این مهم با گفتار محقق نخواهد شد عنوان کرد: در گذشته دانشگاه‌ها فقط در حد فعالیت کلاسی و مباحث نظری بود، اما در حال حاضر از نسل جدید دانشگاه انتظار می‌رود دانشجوی مهار در تراز انقلاب و عمل جهادی تربیت کند.  

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با توسعه فعالیت‌های عملی و تاکید بر دروس و کارگاه‌های مهارتی سعی دارد در حین تحصیل مهارت آموزی را در اولویت قرار داده تا دانشجویان حین و بعد از فراغت از تحصیل بتوانند در تحقق شعار سال و مشارکت در جهش تولید، ایفای نقش موثر داشته باشند.  

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از کار‌های ویژه‌ دیگر دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال ایجاد شرایط برای آشنا شدن دانشجویان با ظرفیت صنایع و بخش‌های غیرصنعتی کشور یا همان جهاد تبیین و ایجاد خودباوری با معرفی توانمندی‌های موجود است تاکید کرد: کاری که باعث می‌شود تا دانشجویان در کنار شناخت ظرفیت‌های کشور در این حوزه‌ها، تا حدی با علایق‌شان در حوزه بازار کار هم آشنا شوند و برنامه‌های فرهنگی چون راهیان پیشرفت همانند سکوی پرتابی برای نزدیک شدن دیدگاه‌های دانشجویان به واقعیت صنعت و جامعه و از جمله وظایف دانشگاه ها است.   

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر