logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۷۳۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کلمه امید را می‌توان در خودباوری یک بانو خلاصه کرد:

اراده‌ای برانگیخته از دل یک روستا

اراده‌ای-برانگیخته-از-دل-یک-روستا
بانو افشار که اهل یکی از روستاهای شهرستان خرمدره است به عنوان تسهیلگر نمونه روستایی استان زنجان انتخاب شد و این نشان می‌دهد، بانوان در هر موقعیت جغرافیایی که باشند با اراده پولادین خود همواره موفق خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شهلا افشار از روستای نصیرآباد شهرستان خرمدره به عنوان یک بانو که توانسته در امر تسهیلگری ورود یافته و موفق شود، اخیرا در مراسمی از سوی جهاد کشاورزی استان تجلیل شدند، با این تسهیلگر تلاش‌گر و پرتلاش مصاحبه‌ای ترتیب داده شد که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید

موج‌رسا: ابتدا خودتان را معرفی کنید:  اینجانب شهلا افشاری متولد سال 57  دارای لیسانس علوم تربیتی هستم و کارم  نیز مربی نهضت سواد آموزی است.

موج‌رسا: شما چگونه به سمت تسهیل‌گر کشاورزی رفتید و یک تعریف و توضیح از این کار خود بیان کنید:

علاقه داشتن به کار گروهی و فعالیت در کارهای کشاورزی و تسهیل‌گری و ارتباط با خانم‌های روستایی، ایجاد ارتباط آنها با جهاد کشاورزی و سایر ادارات و شرکت کردن در کلاس‌های که مربوط به کشاورزی و کارهایی که مربوط به بانوان است، دلیل علاقه‌ام به امر تسهیل‌گری شد.

موج‌رسا: مهمترین مبانی برای تسهیل‌گری در روستاها چه چیزی است؟

افشار: مهارت، ارتباط قوی، توجه به مشارکت اعضا و شناخت نیازهای آنها و انعکاس آن به اداره‌جات مربوطه از جمله مبانی است.

تسهیل‌گر باید نسبت به موضوع آموزشی و نیاز خانم‌ها توجه داشته و بتواند در رفع و انعکاس آن کوشا باشد و همچنین کسب اطلاعات در مورد روش‌های جلب مشارکت و اطلاعات در مورد خواسته‌های بانوان را داشته و تا حد امکان با همکاری و همیاری بانوان و اداره‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

موج‌رسا: مهمترین مشکلات قشر بانوان روستا در امر تولید و کشاورزی چیست؟

افشار: نبود مکان مشخص برای ارائه محصولاتی که توسط بانوان تهیه می‌شود، حمایت نشدن بانوان روستا، داشتن اطلاعات کم در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش‌هایی که برای بانوان باید در نظر گرفته شود و یا مخالفت خانواده در زمینه اینکه بتوانند در جامعه دیده شوند و بتوانند مفید واقع شوند.

موج‌رسا: بانوان در تحقق شعار سال چگونه می‌توانند نقش‌آفرین باشند؟

افشار: بانوان می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال جدید داشته باشند، بانوان بعنوان مدیر خانواده و اینکه نقش موثری در جامعه و خانواده دارند می‌توانند در فرهنگ و اقتصاد مشارکت کنند و همچنین تربیت نسل موثری در جامعه مفید واقع شوند. در روستا با مشارکت و همدلی و شناخت نیازهای خود و جامعه و بعنوان الگو و پیشرو در روستا با سایر بانوان ارتباط و سویه برقرار کنند و با همکاری و به چالش کشیدن تجربه‌های همدیگر بتوانند در جامعه موفقیت‌های بهتری را رقم بزنند و روستا را نیز به سوی روستای موفق پیش ببرند.

موج‌رسا: رمز موفقیت شما و انتخاب به عنوان کشاورز نمونه چیست؟

افشار: رمز موفقیت بنده بعنوان تسهیل‌گر نمونه، ابتدا خواست خدا و اینکه علاقه‌ شخصی بنده برای شرکت در کلاس‌های آموزشی که توسط جهاد کشاورزی برگزار می‌شد، انعکاس آن به بانوان روستا، هماهنگی در برنامه‌ها و کلاس‌های که در روستا و اداره برگزار می‌شد و  داشتن ارتباط موثر و روحیه همکاری با بانوان روستا بود.

با این حال از بانوان تقاضا دارم که با شرکت در کلاس‌های آموزش و مطرح کردن فعالیت‌های انجام شده و گزارش کار خود به اداره‌هایی مثل جهاد کشاورزی آنها را یاری رساندند. تا این سازمان نیز بتواند با شناخت فعالیت‌ها و خواسته آنان بیشتر آشنا شده و همکاری بهتری داشته باشند. ممنون از شما بابت اینکه وقت خود را در اختیار بنده قرار دادید.

موج‌رسا: در پایان سخنی با مخاطبان دارید بفرمایید:

آرزوی بهترین‌ها برای تمام بانوان سرزمینم ایران و سربلندی برای بانوان روستا را دارم.

   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر