logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۶۶۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیلرانی استان زنجان:

پیست اختصاصی اتومبیلرانی و موتورسواری زنجان فاقد امکانات است

پیست-اختصاصی-اتومبیلرانی-و-موتورسواری-زنجان-فاقد-امکانات-است-
رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیلرانی با بیان اینکه استان زنجان تنها استانی است که پیست اختصاصی موتور سواری و اتومبیلرانی ندارد گفت: پیست موجود استاندارد نبوده و فاقد امکانات است.

سعید حسنی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه استان زنجان تنها استان در کشور است که پیست اختصاصی مناسب و با کیفیت ندارد گفت: نبود مکانی مناسب تمرین را برای ورزشکاران در این رشته سخت و دشوار کرده است که به همت و یاری مسئولان شهرداری یک پیست برای تمرینات و مسابقات اختصاصی در نظر گرفته شده است تا محلی برای تمرینات باشد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه موتورسواری و اتومبیلرانی دارای چندین کمیته است عنوان کرد: یک کمیته آفرود سواری داریم که محل مناسبی برای آن وجود ندارد و نفرات ورزشکار این رشته به ناچار باید در کوه و دشت به تمرینات بپردازند. 

رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیلرانی استان زنجان با بیان اینکه برای کمیته کراس و اندرو و سوپراندرو یک پیست اختصاصی تهیه شد گفت: از آنجایی که زمین برای شهرداری است و به صورت امانی در اختیار هیأت قرار گرفته در صورت لزوم باید تخلیه شود و امکان مسدود کردن نیز ندارد و برای افراد مبتدی خطراتی دارد که کسی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به تعداد نفراتی که در رشته‌های اتومبیلرانی و موتور سواری فعایت می‌کنند تصریح کرد: 500 ورزشکار حرفه‌ای موتور‌سوار، حدود 100 نفر آفرود سوار و 150 نفر اتومبیلران، که جمعا 750نفر در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند و تنها مقامی که در سطح کشور و بین‌المللی کسب کردیم در رشته ورزشی آفرود است.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه امسال برنامه‌هایی در بخش آموزش و استعدادیابی بانوان در نظر گرفته شده است افزود: در بخش بانوان استقبال بسیار زیادی به رشته‌های موتور سواری و اتومبیلرانی می‌شود و همین علاقه‌مندی باعث شده است متقاضی شرکت در این دوره‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: در طی یک سال گذشته که مسئولیت هیأت را به عهده گرفتم به دنبال مجوز تاسیس یک باشگاه مجوزدار هستیم  و همینطور به علت نداشتن زمین و پیست نامناسب موفق به اجرای مسابقات کشوری، برگزاری دوره‌های مربیگری و کلاس‌های آموزشی نشده و به شدت تحقیر می‌شویم.

رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیلرانی استان زنجان با اشاره به مسابقات برگزار شده در استان زنجان گفت: ۷ دوره مسابقه استانی در رشته‌های کراس، اندرو، آفرود و اتومبیلرانی سرعت با کمترین امکانات و به صورت خودجوش در بیابان برای آقایان و بانوان برگزار شد.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر