logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۶۲۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان خبر داد:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی زنجان با اعلام هشدار هواشناسی

آماده‌باش-دستگاه‌های-اجرایی-زنجان-با-اعلام-هشدار-هواشناسی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان از آماده باش تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان در پی صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، عباس بابایی بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی طی سه روز آینده تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، آبگرفتگی در سطح شهرها، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، لازم است همه تمهیدات و آمادگی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در طول سه روز آینده شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی همچنین بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها به عمل آید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر