logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۶۹۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حفاطت محیط زیست خدابنده:

وضعیت خدابنده در زمینه مدیریت پسماند، ایده‌آل نیست

وضعیت-خدابنده-در-زمینه-مدیریت-پسماند،-ایده‌آل-نیست
رئیس حفاطت محیط زیست خدابنده با بیان اینکه این شهرستان در زمینه مدیریت پسماند در حال حاضر از وضعیت ایده آل فاصله دارد گفت: رسیدن به وضعیت مطلوب جز با عزم جدی مسئولین و همراهی و همکاری و مطالبه‌گری مردم امکانپذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، جعفر اوجاقلو، رئیس حفاطت محیط زیست شهرستان خدابنده اظهار کرد: مساله حفاظت از محیط زیست مساله‌ای جهانی و متاثر از نحوه رفتار تک تک انسان‌های ساکن این کره خاکی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه و استفاده بی‌حد و مرز از منابع محدود زمین، موجب آلودگی آن و به خطر افتادن سلامت جوامع انسانی و از بین رفتن تنوع زیستی در این کره خاکی شده است.

رئیس حفاطت محیط زیست شهرستان خدابنده ادامه داد: ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت به عنوان روز جهانی زمین پاک، جهت یادآوری برای پرداختن به حال ناخوش زمین و افزایش آگاهی عمومی جامعه در راستای حفاظت از آن نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در کشورمان ایران ۳ لغایت ۹ اردیبهشت به عنوان هفته زمین پاک و با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نامگذاری شده است.

این مسئول از مهمترین عوامل کمک به سلامت زمین می‌توان به بحث مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: وضعیت شهرستان خدابنده در زمینه مدیریت پسماند در حال حاضر از وضعیت ایده آل فاصله دارد و رسیدن به وضعیت مطلوب جز با عزم جدی مسئولین و همراهی و همکاری و مطالبه‌گری مردم امکانپذیر نیست.

اوجاقلو ادامه داد: مهمترین اقدامات مردمی در راستای مدیریت پسماند و حفاظت از زمین می‌توان به تفکیک پسماند و زباله خانگی از مبدا با جداسازی پسماندهای تر و خشک و خطرناک و استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی آن با کیسه‌های پارچه‌ای است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امید است با همکاری مردم فهیم و مسئولین خدمتگذار شهرستان خدابنده گامی بلند در جهت تبدیل این شهرستان به شهرستان پاک و دوستدار محیط زیست برداشته شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر