logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۶۷۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون صنایع دستی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

پرداخت 140 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به صنعتگران زنجانی

پرداخت-140-میلیارد-تومان-تسهیلات-تبصره-18-به-صنعتگران-زنجانی
معاون صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در سالی که گذشت استان زنجان رکورد کشوری را در بحث تسهیلات تبصره 18 به خود اختصاص داده است گفت: 140میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 برای 540 نفر صنعتگر در استان پرداخت شد.

سید میکائیل موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هنرمندان و صنعتگران استان زنجان سال‌ها در صف انتظار بودند که بتوانند تسهیلات مربوط به صنایع دستی استان را به خود اختصاص دهند اظهار کرد: امسال با حمایت وزارتخانه و صندوق کار آفرین، استان زنجان توانست این رکورد را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سالی که گذشت استان زنجان رکورد کشوری را در بحث تسهیلات تبصره 18 را به خود اختصاص داده است که 140 میلیارد تومان برای 540 نفر تسهیلات صنایع دستی پرداخت شد.

معاون صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: 50 الی 60 درصد اعتبارات کشوری در قالب صنایع دستی در استان زنجان مطرح شده است.

موسوی ابراز کرد: در حوزه صنایع دستی توانستیم به هنرمندان در استان کمک کنیم تا بتوانند تجهیزات خود را نو کرده و هم سرمایه‌های در حال گردش را فعال کنند در این رابطه تعدادی از صنعتگران در بحث ساخت و ساز و خرید تجهیزات جدید برای توسعه کارگاهی خود اقدام کردند.  

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات موجب جهش خوبی در تولید اقلام صنایع دستی در استان زنجان می‌شود، عنوان کرد: سه نوع تسهیلات برای صنایع دستی وجود دارد که تسهیلات تبصره 18 یک اعتبار ملی است و اعتبارش را وزارتخانه طبق تفاهم نامه‌ای که با بانک کار آفرین امید منعقد کرده پرداخت می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تسهیلات تبصره 16 که در واقع این تسهیلات صندوق‌های حمایتی مثل صندوق علوی و بسیج بودهع که این صندوق حمایتی به کل صنعتگران در همه زمینه‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند گفت: این تسهیلات نه تنها صنایع دستی بلکه به همه صنعتگران تعلق می‌گیرد و صنایع دستی هم در این تسهیلات درصدی سهم دارد.

وی افزود: ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی شامل افرادی است که در منزل مشغول کار هستند شامل گیوه بافی، گلیم بافی و چاقو سازی همه افرادی که در منزل مشغول به فعالیت هستند را شامل می‌شود. 

معاون صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات این قشر از اداره کار با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود افزود: مبالغ تسهیلات بر اساس مشاغل متفاوت است و مبلغ واریز برای گلیم بافی با چاقو سازی و نقره متفاوت است.

معاون صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: این تسهیلات با توجه به نظر کارشناسان که برآورد می‌کنند و تجهیزاتی که خریداری می‌شود و پیش فاکتورهایی که ارائه می‌دهند مبلغ تعیین شده و پرداخت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر